Izvēlne

Aptauja

Jūsuprāt, kuras viedās specializācijas jomas nākamajos desmit gados attīstīsies visstraujāk?
Viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas
30
Zināšanu ietilpīga bioekonomika
5
Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas
31
Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, biofarmācija un biotehnoloģija
26
Viedā enerģētika
13
Sociālās un humanitārās zinātnes
7

Kopējais balsu skaits: 112

Ministrija ir izstrādājusi grozījumus noteikumos, kas regulē  projekta "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” nosacījumus, paredzot nacionālo pētījumu veikšanai kā potenciālos sadarbības partnerus izvēlēties augstākās izglītības un zinātniskās institūcijas, kas īsteno izglītības programmas akreditētajā virzienā “Izglītība, pedagoģija un sports”.Tādējādi tiks veicināta augstskolu sadarbība un attīstīta specializācija, stiprinot to akadēmisko un pētniecisko kapacitāti.

2018.gada 9.janvārī Ministru kabinetā tika prezentēts informatīvais ziņojums “Priekšlikumi konceptuāli jaunas kompetencēs balstītas izglītības prasībām atbilstošas skolotāju izglītības nodrošināšanai Latvijā”, kura ietvaros viens no Izglītības un zinātnes ministrijas priekšlikumiem ir - lai nodrošinātu resursu koplietošanu un sinerģiju starp dažādām augstskolu kompetencēm doktorantūras līmenī, ir jāizveido viena starpaugstskolu kopīgā doktora studiju programma, kuras moduļi tiek īstenoti vairākās augstskolās, tādējādi veicinot doktorantūras studentu iekšējo mobilitāti, palielinot augstskolu pētniecības kapacitāti.

Šīs studiju programmas ietvaros jāizveido doktorantūras skola pedagoģijai augstākajā izglītībā, kura nodrošinātu gan darbam augstskolā nepieciešamo kompetenču apguvi visu jomu doktora studiju programmu studentiem, gan nodrošinātu aktuālu piedāvājumu augstskolu akadēmiskā personāla profesionālo kompetenču pilnveidei. Tieši tāpēc arī šī projekta ietvaros ir svarīgi veidot kopīgu sadarbības modeli, kas nodrošinātu resursu koplietošanu un zināšanu pārnesi.

Izstrādātei grozījumi veicinās augstskolu sadarbību un attīstīs  to akadēmisko un pētniecisko kapacitāti. Pētījuma īstenošanai, finansējuma saņēmējs un pētījuma sadarbības partneris/-i slēgs sadarbības līgumu. Attiecīgi pētnieku un ekspertu komandas veidošanai izstrādātie grozījumi  paredz piesaistīt kā partnerus pētījuma aktivitāšu īstenošanai pētniekus un ekspertus no augstākās izglītības iestādēm, kas īsteno studijas pedagoģijas studiju programmas un/vai pētniecību izglītībā, kā arī atsevišķu darba uzdevumu izpildei, vadošā institūcija var piesaistīt pētniekus un ekspertus no citām institūcijām, tai skaitā no ārvalstīm;

Aicinām iepazīties es ar ministrijas izstrādāto  noteikumu projektu   Grozījums Ministru kabineta 2017. gada 22. augusta noteikumos Nr.487 „Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.6. specifiskā atbalsta mērķa “Ieviest izglītības kvalitātes monitoringa sistēmu” 8.3.6.2. pasākuma “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” projektu īstenošanas noteikumi un tā anotāciju,  un rakstiski sniegt savus ierosinājumus, ieteikumus vai iebildumus noteikuma projekta uzlabošanai.

    Viedokļus un komentārus līdz 2018.gada 3. oktobrim lūdzam sūtīt elektroniski uz e-pasta adresi: Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. vai Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

     

    LV ID EU logo ansamblis ESF RGB

    Jūsu pārlūks ir ļoti novecojis, tas var attēlot mājas lapas saturu nekorekti.
    Aicinām Jūs ielādēt jaunāku pārlūka versiju bez maksas.

    Apzinos mājas lapas deformācijas risku un gribu turpināt to apskatīt.