Pedagogiem

 

attēlsPašlaik Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) strādā pie scenārija, kas paredz, ka mācību gads Latvijas skolās sāksies klātienē, informē IZM. “Mēs apzināmies, ka situācija var mainīties, ja pasliktinās epidemioloģiskā situācija, tomēr pašlaik mēs strādājam, lai mācības sāktos iepriekš paredzētajā laikā un klātienē,” uzsver izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska.

“Mēs saprotam - lai uzsāktu pilnvērtīgu mācību procesu klātienē un pasargātu no COVID 19 infekcijas gan skolotājus gan bērnus, nepieciešams saglabāt drošības pasākumus, īpaši plānojot koplietošanas telpu izmantošanu. Sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību (LPS) un citiem sadarbības partneriem strādājam pie tehnoloģiskās vides uzlabojumiem, kas ir kvalitatīvas izglītības garants arī klātienes mācību procesā,” norāda I. Šuplinska.

Gadījumā, ja epidemioloģiskā situācijā pasliktināsies, esam gatavi daļēji mācību procesu organizēt attālināti. Šā gada pavasara pieredze rāda, ka nepieciešamības gadījumā Latvijas izglītības sistēma spēj operatīvi mobilizēties un pielāgoties pandēmijas uzspiestajiem noteikumiem. IZM divu nedēļu laikā izveidoto izglītības platformu “Tava klase” OECD atzina par vienu no pasaulē labākajiem risinājumiem, ko valstis izmantojušas izglītības procesa turpināšanai krīzes apstākļos. Arī pašlaik IZM strādā pie līdzīgas platformas tālākas attīstības, paredzot daudz plašāku viedierīču izmantošanu ikdienas izglītošanās procesā. “Saprotot, ka viedierīču izmantošana ir svarīga mācību procesa sastāvdaļa, kopā ar LPS meklējam labākos risinājumus. Ir skaidrs, ka tehnoloģiju nodrošinājums pakāpeniski tiks veikts, izmantojot valsts un pašvaldību resursus. Primāri gādājot par tehnoloģiju pieejamību sociāli mazaizsargātām ģimenēm,” stāsta izglītības un zinātnes ministre.

Attālinātais mācību process nebūt nenozīmē to, ka mācības notiek tikai ārpus skolas, jo arī klātienē jaunais saturs paredz rotaļnodarbības, praktikumus, ekskursijas, eksperimentus, ekspedīcijas un citus mācību veidus.

Aktīvi strādājam pie mācību procesa personalizācijas, kas nozīmē īpašas programmas, uzdevumu veidošanu katram skolēnam. To nav iespējams izdarīt ar mācību grāmatu, to laika ziņā grūti organizēt, meklējot katram savu uzdevumu, bet pāreja uz viedierīci šo procesu paātrina.  “Uzskatu, ka investīcijām mūsdienīgā izglītības sistēmā būtu jābūt vienai no Latvijas valsts galvenajām prioritātēm. Pašlaik mēs ieguldām milzīgus līdzekļus dažādu būvobjektu virzīšanā, kas izmaksā desmitiem miljonu eiro, bet investīcijas mūsdienīgos informācijas tehnoloģiju risinājumos izglītības nozarē ir ievērojami mazākas. Šobrīd IZM ir novirzījusi 3 miljonus eiro, kas ir paredzēti tehnoloģiskā nodrošinājuma uzlabošanai skolās. Esam izšķīrušies par portatīvo datoru vai planšetu iegādi Latvijas vidusskolām,” uzsver I.Šuplinska.

Jāatgādina, ka, sākoties valstī izsludinātajai ārkārtas situācijai, atsaucoties uz IZM aicinājumu, mobilo pakalpojumu operatori „Latvijas Mobilais telefons” un „BITE Latvija” skolēniem nodrošināja vairāk nekā 5000 viedierīču. Tās, pateicoties IZM iniciatīvai, dāvināja arī citas organizācijas un uzņēmumi. Nepieciešamības gadījumā IZM ir gatava sadarboties ar mobilo sakaru operatoriem un pašvaldībām, lai visiem, kuriem tas ir nepieciešams, nodrošinātu viedierīces mācību procesam.