Latvijas nākotnes redzējuma pamatā ir cilvēka prasmes un izglītība visa mūža garumā, kas saskan ar Eiropas sociālo tiesību pīlāra 1. principu – katram cilvēkam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību, mūžizglītību, iegūt un pilnveidot prasmes, kas nepieciešamas, lai pilnvērtīgi iekļautos sabiedrībā un darba tirgū.
Pieaugušo izglītības politiku Latvijā nosaka:
- Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam (Latvija 2030)
- Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.-2027. https://www.mk.gov.lv/lv/latvijas-nacionalais-attistibas-plans
- Izglītības un prasmju attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.
- Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns
- Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam
- Digitālās transformācijas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam
- Sociālās aizsardzības un darba tirgus politikas pamatnostādnes 2021.-2027. gadam
Izstrādājot valsts līmeņa normatīvus, tiek ņemti vērā Eiropas Savienības (ES) attīstības virzieni un prioritātes un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) rekomendācijas.
Izglītības un zinātnes ministrija izstrādā politiku, organizē un uzrauga politikas īstenošanu profesionālās izglītības un pieaugušo izglītības jomā, kā arī īsteno padotību pār ministrijas padotībā esošajām iestādēm: Izglītības kvalitātes valsts dienestu un Valsts izglītības attīstības aģentūru.