Ceturtdien, 14. martā, no plkst. 13.30 līdz 14.30 Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) aicina izglītības iestāžu vadītājus, pedagogus un pašvaldību izglītības pārvalžu vadītājus, kā arī ikvienu interesentu piedalīties tiešsaistes sarunā par jauno pedagogu atalgojuma finansēšanas modeli "Programma skolā”. Tās laikā ikviens interesents tiešraidē IZM Facebook lapā varēs pievienoties IZM pārstāvju diskusijai, uzdot praktiskus jautājumus un iesaistīties sarunā par jauno pedagogu atalgojuma finansēšanas modeli.
Tiešsaistes sarunā piedalīsies izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša, ministres padomniece politiku izstrādes un analītikas jomā Karīna Caunīte-Orupe un Izglītības un zinātnes ministrijas Izglītības departamenta direktore Edīte Kanaviņa. Sarunu moderēs žurnāliste Kristīne Žilde-Krēvica.
Sarunas mērķis ir veidot vienotu izpratni par jauno atalgojuma modeli, kā arī atbildēt uz neskaidrajiem jautājumiem, lai veidotu iekļaujošāku un caurskatāmāku jaunā modeļa ieviešanas procesu, kurā tiek ņemtas vērā abu pušu perspektīvas. Jautājumus iespējams iesūtīt jau iepriekš IZM Facebook lapā vai uzdot tiešraides laikā.
Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātais jaunais pedagogu darba samaksas finansēšanas modelis “Programma skolā” paredz, ka pedagogi saņems taisnīgu un līdzvērtīgu atalgojumu, neatkarīgi no skolas atrašanās vietas vai skolēnu skaita. Jaunais modelis paredz arī būtisku finansējuma pieaugumu atbalsta personālam, kā arī tiek paredzēts garantēts finansējums tādiem atbalsta pasākumiem, kā piemēram, valsts finansējums sociālajiem pedagogiem un karjeras konsultantiem.
Augstvērtīgas izglītības nodrošināšanai paredzēti kompleksi risinājumi, kas ietver ne tikai būtisku pedagogu atalgojuma palielināšanu, tostarp ir jāievieš arī jauns finansēšanas modelis pilnvērtīgai izglītības programmas īstenošanai, kurš balstīts labas skolas un optimālas klases kritērijos, nosakot, ka finansējums tiek aprēķināts konkrētai izglītības iestādei, ņemot vērā tajā nodrošinātās izglītības programmas apmēru. Modelis saistīts ar optimālas klases lielumu un paredz līdzvērtīgu finansējumu līdzīgām skolām visā valsts teritorijā.