Valsts sekretāra vietniece - Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta direktore, valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Ilze Saleniece uzrunā tikšanās dalībniekus

2024. gada 8.-10. maijā Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar Eiropas Izglītības fondu (European Training Foundation) organizēja mācību vizīti par Latvijas Nacionālo kvalifikāciju ietvarstruktūru (Peer learning visit: National Qualifications System in Latvia), kuras mērķis ir sniegt informāciju par Latvijas Nacionālo kvalifikāciju ietvarstruktūru, tās funkcionēšanas un pārvaldības mehānismiem, ietekmi uz uzņēmumiem un darba tirgu, ka arī atbalstīt Centrālāzijas valstu kvalifikāciju sistēmu analīzi.

Mācību vizītē piedalījās Kazahstānas, Kirgizstānas, Tadžikistānas, Turkmenistānas un Uzbekistānas pārstāvji no valsts pārvaldes iestādēm, uzņēmumiem un organizācijām. Vizītes mērķis bija mācīties no Latvijas prakses saistībā ar Nacionālo kvalifikāciju ietvarstruktūru, kā arī dalītiess pieredzē par situāciju savās valstīs.

Valsts sekretāra vietniece - Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta direktore, valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Ilze Saleniece, uzrunājot mācību vizītes dalībniekus, akcentēja, ka Eiropas un Centrālāzijas līdzšinējā sadarbība izglītības jomā parādīja interesi attīstīt tālāku dialogu starp mūsu reģioniem, turpināt informācijas un pieredzes apmaiņu, kā arī stiprināt sadarbību un savstarpējo sapratni.

Mācību vizītes laikā norisinājās tikšanās un diskusijas ar Izglītības un zinātnes ministrijas, Valsts izglītības satura centra, Izglītības kvalitātes valsts dienesta, Akadēmiskās informācijas centra, Nodarbinātības valsts aģentūras, Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāvjiem, kā arī Latvijas profesionālās izglītības iestāžu un uzņēmumu apmeklējumi.

Mācību vizīte tika organizēta Eiropas Savienības finansētā projekta Action Document for Dialogue and Action for Resourceful Youth in Central Asia (DARYA)” (2022–2027) ietvaros, sekmējot Centrālāzijas jauniešu nodarbinātību caur iekļaujošu un uz darba tirgu orientētu prasmju attīstību, tajā skaitā, stiprinot izglītības un nodarbinātības sistēmu kvalitāti un iekļautību Centrālāzijā, kā arī līdzdalību un iekļaujošu dialogu un sadarbības mehānismus valsts un reģionālā līmenī.

Latvija arī iepriekš aktīvi iesaistījās DARYA aktivitātēs un šī mācību vizīte nodrošinās iespēju Latvijas ekspertiem sniegt ieguldījumu izglītības un nodarbinātības reformu īstenošanā Centrālāzijas valstīs, ka arī Eiropas un Centrālāzijas valstu sadarbības stiprināšanā izglītības jomā.