Projekta “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība un nodrošināšana” mērķis ir nodrošināt monitoringa sistēmas attīstību izglītības kvalitātes uzraudzībai, novērtēšanai un nodrošināšanai valsts, pašvaldības, izglītības iestādes un indivīda līmenī, kā arī datu pratības kapacitātes stiprināšanu datos balstītu lēmumu pieņemšanai. Projektu plānots īstenot līdz 2029. gada 31. decembrim.
Atjaunināts: 31.01.2025.
Īstenošanas laiks: 2025. gads – 2029. gada 31. decembris
Projekta finansējums: Pasākuma ietvaros pieejamais kopējais finansējums ir 21 288 711 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 18 095 404 euro un valsts budžeta finansējums – 3 193 307 euro
Finansējuma saņēmējs: Izglītības un zinātnes ministrija
Sadarbības partneri: Valsts izglītības attīstības aģentūra, Izglītības kvalitātes valsts dienests, Centrālā statistikas pārvalde, augstākās izglītības iestādes un zinātniskie institūti.
Ministru kabineta noteikumi: https://tapportals.mk.gov.lv/structuralizer/data/nodes/a673737f-ab61-404e-8e55-0c564493b615/preview
Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstība izglītības kvalitātes uzraudzībai, novērtēšanai un nodrošināšanai valsts, pašvaldības un izglītības iestādes līmenī un indivīda līmenī, kā arī datu pratības kapacitātes stiprināšana pilnvērtīgai IKM sistēmas lietošanai un datos balstītiem lēmumiem izglītības kvalitātes uzraudzībai, novērtēšanai un nodrošināšanai.
- Agrīns individuālais skolēnu snieguma novērtējums – iespēja savlaicīgi sniegt skolēniem nepieciešamo atbalstu, mērīt skolēnu izaugsmi, novērtēt īstenoto atbalsta aktivitāšu efektivitāti
- Ikgadējs skolēnu un pedagogu labbūtības mērījums – regulāri dati un salīdzinošs situācijas vērtējums par labbūtības situāciju visās pašvaldībās un skolās, nodrošinot iespējas plānot atbilstošu atbalstu
- Skolēnu vecākiem, skolām, pašvaldībām, valstij un sabiedrībai kopumā viegli pieejami un ērti lietojami dati izglītības kvalitātes novērtēšanai – datu vizualizācijas, informācijas paneļi, statistika, kartes, rīki, nacionālu un starptautisku izglītības pētījumu rezultāti u. c.
- Atbalsts pašvaldību un izglītības iestāžu kapacitātei izglītības kvalitātes vadībā – kapacitātes attīstības programma pašvaldību izglītības speciālistiem un skolu vadībai darbam ar datiem (t. sk. praksē balstītas mācības, tikšanās ar ekspertiem), rīcības algoritmu izstrāde un testēšana izglītības kvalitātes vadībai, labās prakses piemēru pašvaldībās mērogošana nacionālā līmenī u. c.