Lai īstenotu mērķētu atbalstu rīcībpolitikas veidotājiem valsts līmenī, pašvaldībām un skolām izglītības kvalitātes novērtēšanā, mērķu izvirzīšanā un lēmumu pieņemšanā turpmākai izglītības kvalitātes…
Latvijā pieaugušajiem piedāvātie karjeras atbalsta pakalpojumi ir labi attīstīti, tomēr svarīgi ir nodrošināt viegli pieejamu un saprotamu informāciju par karjeras atbalsta pakalpojumu izmantošanas…
Rīgas Tehniskās universitātes pētnieki ESF projekta “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros veikuši pētījumu un izstrādājuši analītisko rīku vispārējās un…
Pilsonisko zināšanu jomā Latvijas astoto klašu skolēni saglabājuši nemainīgi labu sniegumu, apzinoties demokrātijas vērtību, liecina Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 pirmie…
2023. gada 8. un 24. novembrī notika mērķsadarbības pasākumi, kuros pārrunāja skolēnu snieguma vērtēšanas rīka koncepciju un risku identificēšanas rīka lomu izglītības kvalitātes monitoringa sistēmā…
Rīgas Stradiņa universitātes pētnieki ESF projekta “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros īstenojuši pētījumu “Ekspertīze par emocionālās labizjūtas (labbūtības)…
Šī gada 28. novembrī un 5. decembrī norisināsies Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2022 un Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas PISA 2022 pirmo rezultātu izziņošana un…
Pētījumu un publikāciju datu bāzē publicēts pētījums risku identificēšanas sistēmas izstrādei un ieviešanai, kuru ESF projektā „Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana”…
Noslēdzies pētījums “Privāto izglītības iestāžu ieguldījums vispārējās izglītības nodrošināšanā”. Pētījuma ietvaros analizēta privāto vispārējās izglītības iestāžu loma izglītības attīstības procesā…
Pirmdien, 4. septembrī, Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Izglītības un kultūras komitejas sēdē par "Izglītības kvalitātes monitoringa sistēma – datu, rīku un pētījumu kopums izglītības kvalitātes…
Šonedēļ, no 12. -14. jūnijam, klātienes vizītes ietvaros Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) pārstāvji sniedza atbalstu Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) datu…
Martā un aprīlī Latvijas pedagogi – karjeras konsultanti un skolu speciālisti, kuri nodrošina karjeras attīstības atbalsta funkciju skolās, piedalās tiešsaistes semināros “Tiešsaistes rīki karjeras…
Dažādu jomu speciālistu sagatavošanā ir būtiski iekļaut arī digitālās kompetences apguvi, gan izstrādājot jaunus un inovatīvus didaktiskos līdzekļus, gan mācīšanās procesā izmantojot digitālās…
Latvijas Universitāte sadarbībā ar Liepājas Universitāti Izglītības un zinātnes ministrijas uzdevumā turpina īstenot pētījumu “Modelis un instruments pieejas “skola kā mācīšanās organizācija”…
Pirmdien, 2023. gada 23. janvārī, Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) speciālisti piedalījās Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Izglītības un kultūras komitejas sēdē, lai informētu par…
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sadarbībā ar Latvijas Universitāti (LU) 2022. gada rudenī uzsākusi pētījumu pieejas „skola kā mācīšanās organizācija” īstenošanas atbalstam Latvijas izglītības…
Izglītības kvalitātes valsts dienests aicina izglītības iestāžu vadītājus, vietniekus un izglītības metodiķus pieteikties dalībai tiešsaistē ikgadējā konferencē par izglītības kvalitāti …
Vairāk nekā simts skolotāju jūnijā piedalījušies Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (LU PPMF) Izglītības pētniecības institūta tālākizglītības kursos “Dalība…
2022. gada maijā Izglītības un zinātnes ministrija noslēgusi līgumu ar Latvijas Universitāti, lai otrajā kārtā turpinātu pētījumu par augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējumu un to…
Latvijas vispārizglītojošo skolu skolotāji un administrācijas pārstāvji 8. un 9. jūnijā aicināti piedalīties bezmaksas tiešsaistes pedagogu tālākizglītības kursos „Dalība starptautiskajos…
2022. gada maijā Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) noslēgusi līgumu ar uzņēmumu „Safege Baltija”, lai pētījumā izvērtētu privāto vispārējās izglītības iestāžu (pamatizglītības un vidējās…
Piedaloties nozares profesionāļiem, 2022. gada martā un aprīlī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sadarbībā ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (OECD) īstenos darbsemināru ciklu…
Starptautiskās pieaugušo kompetenču novērtēšanas programmas pētījuma (OECD PIAAC) īstenošanai būs pieejams papildus Eiropas Savienības (ES) fondu programmas atbalsts 150 tūkstošu eiro apmērā. To…
Pirmdien, 2022. gada 24. janvārī, pulksten 10.00 Latvijas Universitātes 80. Starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā „Izglītības kvalitāte un izglītības sistēmas efektīva pārvaldība” līdztekus…
Šī gada pavasarī daudzas Latvijas skolas saņems uzaicinājumu piedalīties starptautiskos izglītības pētījumos. Starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmas pētījumā pārbaudīs 15 gadus vecu skolēnu…
Piektdien, 22. oktobrī notika Izglītības kvalitātes valsts dienesta rīkotā tiešsaistes konference “Laba un profesionāla pārvaldība izglītības iestādē izglītības kvalitātes un demokrātijas…
Projekta “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) noslēgusi līgumu ar konsultāciju uzņēmumu “PricewaterhouseCoopers”…
Piektdien, 22. oktobrī, notiks Izglītības kvalitātes valsts dienesta rīkota tiešsaistes konference “Laba un profesionāla pārvaldība izglītības iestādē izglītības kvalitātes un demokrātijas…
Uzsverot caurviju kompetenču pilnveidi par nozīmīgu studiju procesa rezultātu un informatīvā seminārā iepazīstinot ar instrumentu studējošo caurviju kompetenču dinamikas novērtēšanai studiju periodā,…
Izglītības terminoloģijas attīstībai un vienotas izpratnes veidošanai līdz 2022. gada novembrim tiks izstrādāta izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca latviešu valodā ar terminu…
Pirmdien, 2021. gada 21. jūnijā, no pulksten 10.00 līdz 15.30 tiešsaistē notiks diskusiju cikls jeb maratons “Kāpēc studentam jāapgūst caurviju kompetences?”, kas norisināsies pētījuma “Augstākajā…
Lai informētu par studējošo caurviju kompetenču novērtēšanu, to atspoguļojumu studiju rezultātos, kā arī to nozīmi augstākās izglītības monitoringa sistēmā, augstskolu studiju programmu direktori,…
Aprīļa nogalē Latvijas astotās klases skolēni uzsāk dalību Starptautiskajā pilsoniskās izglītības pētījumā IEA ICCS 2022. Pētījuma pirmais posms ir izmēģinājuma pētījums, kas paredz pārbaudīt, kā…
Ceturtdien, 2021. gada 18. februārī, norisinājies pirmais no sešiem darbsemināriem ciklā „Skolu profesionālā atbalsta sistēmas pilnveide”. Tiešsaistes darbnīcās izglītības rīcībpolitikas veidotāji un…
Pārresoru koordinācijas centra Pētījumu un publikāciju datu bāzē publicēts pētījums par izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas un tās rīku apraksta izstrādi. Pētījumu Izglītības un zinātnes…
Ceturtdien, 2020. gada 3. decembrī, no pulksten 10.00 līdz 17.00 aicinām piedalīties tiešsaistes konferencē “Izglītības kvalitātes monitorings vispārējā izglītībā 2020–2023”, kuru sadarbībā ar…
2020. gada 15. un 16. oktobrī Rīgā aizvadīts darbseminārs, kura laikā Kembridžas Universitātes Vērtēšanas centra (Cambridge Assessment International Education) ekspertu vadībā tālākai pilnveidei…
Izglītības un zinātnes ministrija līdz 2020. gada 6. novembrim veic sadarbības partnera atlasi pētījuma “Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca” izstrādei. Pētījuma pieteikumu var…
Ar Izglītības attīstības pamatnostādņu 2021. – 2027. gadam „Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai” projekta prezentāciju 2020. gada 7. oktobrī noslēdzies Ekonomiskās sadarbības un attīstības…
Ceturtdien, 2020. gada 27. augustā, prezentēts pētījuma rezultātā izstrādātais izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas apraksts un rīku jeb datu analīzes modeļu prototipi. Tādējādi veikts pirmais…
Latvijā līdz 2023. gada beigām īstenos Starptautisko pilsoniskās izglītības pētījumu (IEA International Civic and Citizenship Education Study, IEA ICCS 2022). To paredz ceturtdien, 2020. gada…
Piektdien, 2020. gada 17. jūlijā, Izglītības un zinātnes ministrijā noslēgušās trīs dienu mācības, kas bija veltītas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas turpmākai attīstībai. Pasākuma gaitā…
Kvalitatīvai izglītībai nepieciešams visu iesaistīto pušu kopdarbs, diskusiju seminārā “Kvalitatīva izglītība visiem – pamats sabiedrības ilgtspējīgai attīstībai” Latvijas pašvaldību pārstāvjiem…
Vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveidei un dalībai starptautiskos izglītības pētījumos, kas palīdz objektīvi novērtēt izglītības kvalitāti Latvijā Eiropas Savienības (ES) fondu…
Latvijā ir uzsākts pētījums par augstākajā izglītībā studējošo kompetenču novērtējumu un to attīstības dinamiku studiju periodā. Gūtie rezultāti palīdzēs vairot izpratni par studējošo sasniegumiem un…
Ieviešot izglītības kvalitātes monitoringa sistēmu, Izglītības un zinātnes ministrija sadarbībā ar konsultāciju uzņēmumu “Civitta” organizēja Latvijas izglītības ekspertu diskusiju vienotas…
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) rīkotajā diskusijā par izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstību izglītības darbinieki un izglītības pētnieki, IZM pārstāvji un ministrijas…
Turpinot īstenot projektu “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana”, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) izsludinājusi iepirkumu "Izglītības kvalitātes novērtēšanas…