2025. gada 21.-22. janvārī Varšavā (Polija) norisinājās neformālā ES Izglītības ministru sanāksme. Pirmajā dienā ministriem Polijas prezidentūra ES Padomē piedāvāja tēmu “Iekļaujošās izglītības preventīvie aspekti: izaicinājumi īstenošanas procesā”. Kvalitatīva iekļaujoša izglītība ir pamats akadēmiskiem sasniegumiem, un vienlaikus tā ir pamats sociālo problēmu novēršanai, tādēļ ikvienam iedzīvotājam ir jānodrošina piekļuve šādai izglītībai neatkarīgi no viņu izcelsmes, spējām vai sociāli ekonomiskā statusa.
Savā uzrunā IZM parlamentārā sekretāre Silvija Amatniece norādīja: “Izglītojamo labklājība un panākumi lielā mērā ir atkarīgi no iespējas izvēlēties un piekopt emocionāli un fiziski veselīgu dzīvesveidu, ko veicina droša un iekļaujoša skolas vide. Lai nodrošinātu iekļaujošu izglītību, mēs piedāvājam personalizēta mācību satura pieeju, diferencētus uzdevumus, mentora programmas un atbalstošu mācību vidi, lai apmierinātu izglītojamo dažādās vajadzības. Vienlaikus apzināmies, ka līdz šim iesāktais jāturpina un jāpaplašina.”
22. janvārī notika diskusija: “Uz pierādījumiem balstītas pārmaiņas – stratēģiska kvalitatīvas iekļaujošas izglītības īstenošana”. Pierādījumos balstīta informācija ir pamats efektīvas politikas veidošanai, gan lai izceltu izcilību izglītības jomā, gan arī mazinātu šķēršļus pamatzināšanu apguvē. Tādēļ sanāksmes dalībnieki tika aicināti dalīties ar rīcību, lai panāktu sekmīgu politikas ieviešanas procesu, kā arī par valstīs ieviestajām sistēmām izglītības politikas efektivitātes uzraudzīšanai un novērtēšanai. Kā Latvijas labās prakses piemērs tika izcelta ES līdzfinansētā izglītības kvalitātes monitoringa sistēma, kas palīdzēs īstenot esošās situācijas novērtējumu un nodrošinās izglītības kvalitātes monitoringu stratēģiskiem mērķiem, vienlaikus stiprinot iesaistīto pušu atbildības un veicinot sadarbību.