Starptautiskais lasītprasmes novērtēšanas pētījums (Progress in International Reading Literacy Study) PIRLS ir starptautiskais izglītības pētījums, kas vērtē ceturto klašu skolēnu lasītprasmi un teksta izpratni. Pētījums ietver ne vien skolēnu lasītprasmes testus, bet arī skolēnu vecāku, literatūras un latviešu valodas skolotāju un skolas direktoru aptaujas, kas ļauj papildus izvērtēt arī skolēnu mācību darba kontekstu un apkārtējās vides ietekmi uz mācību rezultātiem.

Pētījumu īsteno Starptautiskā izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācija IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement). Tas norit kopš 2001. gada. Latvija piedalījusies četros no pieciem pētījuma cikliem, izņemot 2011. gadu. Nākamais pētījums plānots 2026. gadā. Tas notiks tikai digitālā vidē un ļaus apkopot arī datus par pētījuma procesu.