Lai sniegtu atbalstu skolu pārejai uz vienotu izglītības sistēmu un mācībām latviešu valodā, British Council pārstāvniecība Latvijā sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) 2023. gada augustā izstrādāja pilotprojektu “Izglītības iestāžu partnerības kā atbalsts pārejai uz mācībām latviešu valodā (atbalsts Vienotai skolai)”. British Council ir Apvienotās Karalistes starptautiskā organizācija, kas nodarbojas ar kultūras sakaru un izglītības iespēju veicināšanu vairāk nekā 100 valstīs visā pasaulē. Organizācija jau devīto gadu Latvijā īsteno vērienīgu programmu “People to People Cultural Engagement”, kas veicina saliedētas un pilsoniski aktīvas sabiedrības nostiprināšanos.

Projekts tika īstenots no 2023. gada septembra līdz 2024. gada maijam.

Pilotprojekta deviņās partnerībās iesaistījās 18 izglītības iestādes – skolas un pirmsskolas izglītības iestādes no 8 pašvaldībām (Liepāja, Ventspils, Tukums, Jelgava, Rīga, Rēzekne, Augšdaugava, Daugavpils).

Pilotprojektā iesaistījās:

  • Rīgas Zolitūdes ģimnāzija
  • Rīgas 264. pirmsskolas izglītības iestāde “Zelta atslēdziņa” Rīgas 72. vidusskola
  • Jaunciema pamatskola
  • Rīgas 86. vidusskola (no 2025./2026. mācību gada pamatskola)
  • Rīgas 93. vidusskola
  • Rēzeknes pirmsskolas izglītības iestāde “Namiņš”
  • Rēzeknes 3. pamatskola
  • Augšdaugavas novada Biķernieku pamatskola
  • Daugavpils Valsts ģimnāzija
  • Daugavpils Valstspilsētas vidusskola
  • Liepājas Dzintara vidusskola
  • Liepājas pirmsskolas izglītības iestāde “Stārķis”
  • Liepājas pirmsskolas izglītības iestāde “Delfīns”
  • Jelgavas 5. vidusskola
  • Tukuma novada Zemgales vidusskola
  • Ventspils 2. vidusskola
  • Ventspils 1. pamatskola

Pilotprojektā iesaistītās izglītības iestādes īstenoja atšķirīgas izglītības programmas – vispārējās vidējās izglītības programmu un mazākumtautības pamatizglītības programmu. Pilotprojekta ietvaros izglītības iestādēm bija iespēja veidot partnerības, sadarboties, īstenot pieredzes apmaiņu un apgūt jaunas prasmes, izvēloties vienu no piedāvātajiem partnerības modeļiem atbilstoši mācību iestādes vajadzībām, iespējām un potenciālajiem sadarbības partneriem.