Kā skolēniem visdrošākajā veidā nokļūt līdz skolai, kā organizēt grupu plūsmu, kā ievērot noteiktos drošības pasākumus āra nodarbībā, vai un kā organizēt ēdināšanu – par šiem un citiem jautājumiem ceturtdien, 25. martā, plkst. 15.30 Izglītības un zinātnes ministrijas organizētajā vebinārā pieredzē dalīsies dažas no izglītības iestādēm un pašvaldībām, kur šonedēļ jau uzsāktas āra nodarbības.
Pēc pavasara brīvlaika šonedēļ āra nodarbības atļautas kopumā 45 novadu 121 izglītības iestādē. Skolu pieredze pagaidām ir dažāda – ir skolas, kuras jau sākušas āra nodarbības, tajās izvēloties organizēt klases stundas, humanitāro, kā arī STEM (dabaszinātnes, tehnoloģijas, inženierzinātnes, matemātika) jomu priekšmetu mācīšanai, un ir skolas, kuras vēl tikai apsver šo iespēju.
Jāatgādina, ka formālajā izglītībā skolas var īstenot līdz 5 nodarbībām, bet neformālajā izglītībā līdz 2 nodarbībām no konkrētajā nedēļā paredzēto nodarbību skaita, vienas nodarbības laiks nevar pārsniegt 40 minūtes. Nodarbības nav noteiktas kā obligāta mācību procesa sastāvdaļa - katra skola epidemioloģiski drošajās teritorijās var patstāvīgi pieņemt lēmumu par klātienes nodarbību īstenošanas veidu un kārtību ārtelpās. Svarīgi atcerēties, ka, ilgstoši mācoties attālināti, cieš arī bērnu emocionālais un psiholoģiskais stāvoklis, un tas rada papildu darba apjomu un psihoemocionālo slodzi visām iesaistītajām pusēm. Tāpēc āra nodarbības ir lielisks veids, kā pēc ilgstošajām attālinātajām mācībām skolēniem ļaut satikties ar klasesbiedriem un skolotājiem, palīdzēt nostiprināt iegūtās zināšanas un arī emocionāli “uzlādēties”.
25. marta vebināram par skolu un pašvaldību pieredzi āra nodarbību organizēšanā ikviens interesents varēs sekot līdzi IZM Facebook vietnē.
Jāatgādina, ka jau pagājušajā nedēļā IZM organizēja vebināru, kurā pedagogi dalījās ar pieredzi un idejām – kā nodarbības dabā var kļūt par jēgpilnu un izzinošu procesu. Ieraksts pieejams šeit.