EPALE
tur rokās augu

Ceturtdien, 7. jūlijā, no plkst. 11.00 līdz 17.00 EPALE rīko tiešsaistes diskusiju “Prasmes zaļajai pārejai: jaunie pieaugušie aprites ekonomikā”. Rakstisko diskusiju ievadīs tiešraide (plkst. 11.00-11.40), kurā pieaicinātie eksperti Susana Oliveira (Mūžizglītības platforma) un Mairi Tildo (CESCY projekta vadītājs un Lowmerism dibinātājs) dalīsies ar savu skatījumu un pieredzi par šo tēmu.

Tiešsaistes diskusiju mērķis ir noskaidrot zaļās pārejas ietekmi, jo īpaši izglītības vidē. Lai to panāktu, diskusijā tiks pētīti šādi jautājumi:

  • Kādas prasmes ir nepieciešamas aprites ekonomikā?
  • Kur vislabāk apgūt šīs prasmes?
  • Kā jauno pieaugušo paaudzi ietekmēs zaļā pāreja?
  • Kas ir jādara, lai visi izglītojamie būtu neatņemama procesa sastāvdaļa?

Pievienoties tiešsaistes diskusijai un paust savu viedokli starptautiskā platformā ir iespējams jau šobrīd šeit. Lai komentētu, jābūt reģistrētam EPALE platformas lietotājam.

Pēc tiešraides notiks moderēta rakstiska diskusija, kurā piedalīsies aicināti visi EPALE kopienas locekļi un interesenti.

Mūžizglītības platforma sadarbojas ar EPALE, lai rosinātu tiešsaistes diskusiju par prasmēm, kas nepieciešamas videi draudzīgai pārejai. Pētījumi liecina, ka Eiropas Savienība ir ievērojami samazinājusi centienus sasniegt mērķi kļūt par pirmo bezoglekļa kontinentu līdz 2050. gadam, un daudziem kļuvis skaidrs, ka šis mērķis, iespējams, bijis pārāk vērienīgs.

Pāreja uz bezoglekļa kontinentu nozīmē pārkārtošanos uz “zaļu” dzīvesveidu. Lai šīs pārmaiņas notiktu, ir pilnībā jāmaina veids, kādā ES izstrādā, attīsta, ražo, tirgo un izplata preces un pakalpojumus. Tā ir dzīvesveida maiņa, kas prasa sabiedrībai apsvērt mūsu ikdienas dzīves paradumus un to ietekmi uz vidi. Lai pielāgotos šādai pārejai, mums jāmaina veids, kādā mācāmies, pats izglītības saturs un tas, kā mēs integrējam vides jautājumus katrā nozarē.

roka tur zaļu augu

Izglītības un zinātnes ministrijas Erasmus+ projekts “EPALE Nacionālais atbalsta dienests” nodrošina EPALE darbību latviešu valodā, veicinot nacionālā satura veidošanu, nodrošinot diskusiju un pieredzes apmaiņas vidi Latvijas pieaugušo izglītības profesionāļiem kā valsts mērogā, tā arī starptautiski.