Izglītība

Pirmdien, 17. jūnijā, notika Izglītības un zinātnes ministrijas organizēts tiešsaistes seminārs par vadlīnīijām ņirgāšanās mazināšanai un drošību izglītības iestādēs, kurā piedalījās valstspilsētu un novadu izglītības pārvalžu vadītāji un izglītības speciālisti.

Par vadlīnijām un rekomendācijām ņirgāšanās izplatības mazināšanai izglītības vidē plašāk izklāstīja, kā arī aicināja tās ieviest savā pašvaldībā Veselības ministrijas Veselības veicināšanas un atkarību profilakses nodaļas vecākā eksperte Madara Saka.

Vadlīnijas un rekomendācijas ņirgāšanās izplatības mazināšanai izglītības vidē | Esparveselibu.lv

Izglītības un zinātnes ministrijas uzdevumā Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) ir veikusi pētījumu “Ekspertīze par emocionālās labizjūtas novērtēšanas un nodrošināšanas instrumentiem Latvijas izglītības iestādēs”, ar kuru semināra dalībniekus iepazīstināja Rīgas Stradiņa universitātes Veselības un sporta zinātņu fakultātes Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedras lektore, Sabiedrības veselības institūta zinātniskā asistenta p.i. Mg. psych. Zane Gulbe. Īpaši tika uzsvērti pētījumā izveidotie kritēriji, izvēloties kādu no vardarbības mazināšanas instrumentiem un vardarbības mazināšanas programmām.

Seminārā par skolu pašnovērtējuma “Mācību telpu platības viena izglītojamā vietai atbilstības novērtējums” rezultātiem izstāstīja Veselības inspekcijas Sabiedrības veselības departamenta vadītāja Solvita Muceniece.

Seminārā pārrunāti arī jautājumi par turpmāko mācību procesa organizēšanu skolēniem, kuri 9. klasi pabeidz ar liecību, un par aktualitātēm saistībā ar 2026./2027. mācību gadu, kur visās izglītības iestādēs kā otrā svešvaloda būs jānodrošina kāda no Eiropas Savienības (ES) valodām vai svešvaloda, kuras apguvi regulē noslēgtie starpvaldību līgumi izglītības jomā.