8. decembrī uz svinīgu pasākumu “IKMS attīstībā” pulcējās Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvji un sadarbības partneri, lai atzīmētu ESF projekta „Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” pirmā posma noslēgumu.
Pasākuma laikā IZM valsts sekretāra p.i., valsts sekretāra vietniece-Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta direktore Ilze Saleniece sniedza nelielu ieskatu projekta mērķos, padarītajā un turpmākajos attīstības virzienos, kā arī izteica lielu pateicību visiem, kas līdz šim bijuši iesaistīti izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas veidošanā, tostarp projekta darbiniekiem un sadarbības partneriem.
I. Saleniece uzsvēra, ka nākamajā periodā uzmanība tiks pievērsta pašvaldību datu analītikas un izglītības kvalitātes vadības kapacitātes stiprināšanai, kā arī valsts izglītības informācijas sistēmas un publiskā portāla attīstībai, lai atspoguļotu nacionālo un starptautisko salīdzinošo pētījumu rezultātus. Tāpat plānots izveidot iespēju parādīt izglītības datus viegli uztveramās vizualizācijās. I. Saleniece uzsvēra, ka būtiski ir turpināt stiprināt partnerības un veicināt starptautiskas tīklošanās un sadarbības iespējas.
Uz aizvadītajos piecos gados gūtajām atziņām atskatījās projekta satura ekspertes, atzīstot, ka izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas veidošana ir likusi apgūt daudz jaunu zināšanu un prasmju par datu lietošanu un analīzi, kā arī izglītības kvalitātes novērtēšanas un pilnveides iespējām, izmantojot pieejamos datus un īstenojot nozīmīgus valsts nozīmes pētījumus. Satura ekspertes atzina, ka būtisks projekta rezultāts ir vienošanās par izglītības kvalitātes koncepciju, vairāku datu analīzes rīku, tostarp skolu efektivitātes monitoringa rīka un risku identificēšanas rīka, izstrāde, kā arī deviņu nacionālas nozīmes pētījumu un ekspertīžu realizēšana. Ļoti svarīgs izaicinājums izglītības kvalitātes monitoringa sistēmai ir visu izglītības pakāpju un veidu, kā arī visu iesaistīto pušu iekļaušana vienotā sistēmā kopīgai datos balstītu lēmumu pieņemšanai un Latvijas izglītības kvalitātes nemitīgai attīstībai.
Izglītības kvalitātes monitoringa sistēma ir atbalsts rīcībpolitikas veidotājiem valsts līmenī, pašvaldībām un skolām izglītības kvalitātes novērtēšanā, mērķu izvirzīšanā un lēmumu pieņemšanā turpmākai izglītības kvalitātes pilnveidei.