Piektdien, 17.maijā, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sadarbībā ar Latvijas Informācijas un Komunikācijas tehnoloģiju asociāciju (LIKTA) Digitālās nedēļas 2024 ietvaros rīkoja semināru “Digitālā lasītprasme skolā”. Seminārā trīs pieredzējuši pedagogi atklāja savas stratēģijas un praktiskos rīkus digitālās lasītprasmes veicināšanai latviešu valodas, vēstures un STEM mācību priekšmetos. Īpaši tika uzsvērtas digitālo rīku un satura lietošanas iespējas, izmantojot skolās plaši pieejamos Chromebook datorus, kas pērn piegādāti ar Eiropas Savienības Atveseļošanās fonda atbalstu.
Lasītprasme un tekstpratība ir izglītības ieguves pamatprasme, kas nepieciešama, lai izprastu ne vien humanitāros priekšmetus, bet arī matemātiku, fiziku un citas eksaktās zinātnes. Pie tam, grāmatu lasīšana veicina kritisko domāšanu, empātiju, zinātkāri un analītiskās prasmes, palīdz saprast cēloņu un seku attiecības un uzlabo koncentrēšanos. Ņemot vērā bērnu vēlmes ikdienā izmantot digitālās ierīces, būtiski meklēt jaunas metodes lasītprasmes un lasīšanas kultūras veicināšanai.
Tiešsaistes seminārā “Digitālā lasītprasme skolā” trīs pedagogi – Salaspils 1. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Jana Bistere-Kalniņa, Ziemeļvalstu ģimnāzijas ķīmijas un dabaszinību skolotāja Vēsma Sūna un Rīgas 22. vidusskolas sociālo zinību un vēstures skolotājs Krišjānis Baltauss, atklāja savas stratēģijas un praktiskos rīkus digitālās lasītprasmes veicināšanai latviešu valodas, vēstures un STEM mācību priekšmetos.
Salaspils 1. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Jana Bistere-Kalniņa stāstīja, kas ir digitālā lasīšana, kā mainījušies lasīšanas paradumi un kā attīstīt digitālo lasītprasmi latviešu valodas un literatūras stundās.
Ziemeļvalstu ģimnāzijas ķīmijas un dabaszinību skolotāja Vēsma Sūna iepazīstināja klausītājus ar digitālās lasītprasmes attīstīšanas uzdevumiem un praktiskiem rīkiem izmantojot skolās plaši pieejamos chromebook datorus.
Rīgas 22. vidusskolas sociālo zinību un vēstures skolotājs Krišjānis Baltauss savā prezentācijā iepazīstināja arī ar dažiem nākotnes tematiem, proti, mākslīgo intelektu un kāpēc mūsdienās ļoti būtiski ir bērnos un jauniešos attīstīt medijpratību, kritisko domāšanu un teksta analīzes prasmes.