Trešdien, 4. decembrī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Latvijas Universitāte (LU) konferencē iepazīstinās ar Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas IEA Starptautiskā matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījuma TIMSS 2023. gada cikla pirmajiem rezultātiem, kurā vērtēti Latvijas un citu valstu 4. klašu skolēnu zināšanas un prasmes matemātikā un dabaszinātnēs.
Pētījuma rezultātu paziņošana un diskusija ar ekspertiem notiks 4. decembrī pulksten 11.00 Latvijas Universitātes Lielajā aulā un tās atklāšanā piedalīsies Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Inita Juhņēviča un Latvijas Universitātes rektors Gundars Bērziņš. Ar pētījuma rezultātiem iepazīstinās Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta direktore un vadošā pētniece Rita Kiseļova un vadošā pētniece Linda Mihno.
Pēc iepazīstināšanas ar pētījuma rezultātiem notiks ekspertu diskusija par izpētes jautājumiem, kas palīdzēs skaidrot esošos rezultātus.
Pasākums būs skatāms arī tiešraidē Izglītības un zinātnes ministrijas Facebook platformā.
Dalība starptautiskos izglītības pētījumos ir viens no pasākumiem, ko Izglītības un zinātnes ministrija ar Eiropas Savienības fondu atbalstu īsteno, lai veidotu ilgtspējīgu un efektīvu izglītības sistēmu un tās resursu pārvaldību.
Par TIMSS pētījumu
TIMSS 2023 pētījumā tika vērtētas un salīdzinātas 4. klašu skolēnu matemātikas un dabaszinātņu kompetences 58 pasaules valstīs (izglītības sistēmās). Latvijas skolas TIMSS starptautisko pētījumu ciklu programmā piedalījās jau piekto reizi, kad 2023. gada pavasarī 4 299 Latvijas 4. klašu skolēni no 154 skolām pildīja TIMSS uzdevumus un atbildēja uz aptaujas jautājumiem.
Pētījumā matemātikas testā skolēni veica uzdevumus ar skaitļiem un mērīšanu, ģeometrijas uzdevumus, un datu nolasīšanas, salīdzināšanas un attēlošanas uzdevumus. Dabaszinātņu testā skolēni pildīja bioloģijas, fizikālo zinātņu un zemes zinātņu uzdevumus. Gan skolēni, gan skolotāji un skolu direktori atbildēja uz aptaujas jautājumiem, kas saistīti ar mācīšanās un mācīšanas pieredzi un praksi skolās, un skolu vidi.