Piedaloties nozares profesionāļiem, 2022. gada martā un aprīlī Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sadarbībā ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizāciju (OECD) īstenos darbsemināru ciklu „Izglītības kvalitātes monitorings un vadība: mērķi, instrumenti, iesaistītie”. Darbsemināru cikla rezultātā plānots izstrādāt vienotu izglītības kvalitātes nodrošināšanas procesu un instrumentu kartējumu, kā arī noteikt mērķus un atbildības jomu sadalījumu izglītības kvalitātes monitoringa un vadības sistēmas ieviešanā.
Iesaistot vispārējās, profesionālās un augstākās izglītības pārstāvjus no visas Latvijas, IZM kopā ar OECD ekspertiem darbsemināros risinās tādas tēmas kā izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas esošās situācijas novērtējums, izglītības kvalitātes monitoringa stratēģiskie mērķi, procesu savstarpējā saskaņotība, iesaistīto pušu atbildība un sadarbība, kā arī izglītības kvalitātes monitoringa un vadības stratēģiskā komunikācija un ieviešana.
Darbsemināru norise ir būtiska, lai uzlabotu saskaņotību un sinerģiju izglītības kvalitātes nodrošināšanas pieejās. Tas ir svarīgi, ņemot vērā 2021. gadā veiktos grozījumus Izglītības likumā, kas paredz valsts veidotu sistēmu izglītības kvalitātes nodrošināšanai un nosaka izglītības iestāžu, to dibinātāju, pašvaldību un valsts iestāžu tiesības un pienākumus, kā arī atbildību par izglītības kvalitāti un tās vadību. Līdztekus 2022. gada 1. aprīlī stāsies spēkā grozījumi Profesionālās izglītības likumā, kas paredz veikt monitoringu par profesionālās izglītības programmu absolventu iegūto kvalifikāciju, nodarbinātību un ienākumiem.
IZM un OECD darbsemināros iegūtos rezultātus plānots apspriest un apstiprināt, sadarbojoties ar izglītības nozares profesionālajām organizācijām un sociālajiem un sadarbības partneriem.
Darbsemināru cikls „Izglītības kvalitātes monitorings un vadība: mērķi, instrumenti, iesaistītie” notiek ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu projektā Nr. 8.3.6.2/17/I/001 “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana”. Projektu īsteno IZM sadarbībā ar Izglītības kvalitātes valsts dienestu un Valsts izglītības satura centru.