Izglītības un zinātnes ministrija izsludina pētnieku atlasi Starptautiskā pilsoniskās izglītības pētījuma ICCS 2027 veikšanai, īstenojot datu savākšanu un primārās analīzes posmu. Dalība pētījumā jānodrošina līdz 2028. gada beigām.
Atlasei aicinātas pieteikties augstākās izglītības iestādes un zinātniskās institūcijas, kas īsteno izglītības programmas virzienā “Izglītība un pedagoģija”. Tām pētījuma īstenošanai kā sadarbības partneri nepieciešams piesaistīt arī pētniekus no citām attiecīgās kvalifikācijas zinātniskajām institūcijām.
Sadarbības piedāvājumus jāsagatavo, izmantojot pieejamo formu un pievienojot papildu dokumentus, kas apliecina pretendenta pētījuma personāla zinātniskās darbības kapacitāti un pamato plānotā budžeta pozīciju summas cenu aptauju veidā.
Pieteikumu pētnieki aicināti iesniegt līdz šī gada 1. novembrim, izmantojot elektronisko parakstu uz oficiālo ministrijas e-pastu pasts@izm.gov.lv, piedāvājuma kopiju nosūtot arī ministrijas Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta vadošajai vecākajai ekspertei – projektu vadītājai Dacei Kalsonei (dace.kalsone@izm.gov.lv).
Lai uzzinātu vairāk par ICCS 2027 datu savākšanas un primārās izpētes posma atlases prasībām, pētnieki aicināti piedalīties informatīvā seminārā šī gada 11. oktobrī no plkst. 9.00 līdz plkst. 11.00. Saiti uz semināru iespējams saņemt, rakstot uz e-pastu starptautiskie.petijumi@izm.gov.lv
Par ICCS pētījumu
Starptautiskās izglītības sasniegumu novērtēšanas asociācijas (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, IEA) pētījums ICCS ir plašākais un vispatverošākais pilsoniskās izglītības pētījums pasaulē. ICCS pētījuma virsmērķis ir izpētīt, cik lielā mērā pētījuma dalībvalstu jaunieši ir gatavi uzņemties dažādas pilsoniskās lomas mūsdienu pasaulē, kurā demokrātijas un pilsoniskās līdzdalības konteksti ir pakļauti pārmaiņām.
Latvija pētījumā piedalās kopš 1999. gada. Dalība ICCS 2027. gada ciklā sniegs iespēju vērtēt gan skolēnu snieguma izmaiņas, gan rīcībpolitikas pasākumu ietekmi. Plašāka informācija par pētījuma 2027. gada ciklu pieejama šeit.
Pētījums tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai" ietvaros.