Pēc nopietna sagatavošanās darba ir tapis Pedagogu ētikas kodekss. To izstrādājusi Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju (IZM), lai izglītības iestādēm aktualizētu jautājumus par vienotu vērtību, principu un ētikas standartu ietvaru pedagoga profesionālajā darbībā, lēmumpieņemšanā, kā arī sadarbībā ar kolēģiem, izglītojamiem un vecākiem, izceļot ētiskas profesionālās darbības svarīgumu.
Izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde uzsver: “Pedagoga profesija ir aicinājums – tā nav tikai zināšanu nodošana, bet arī vērtību veidošana. Ētikas kodekss ir kā kompass, kas palīdz skolotājiem saglabāt pārliecību un kvalitāti, saskaroties ar mūsdienu izaicinājumiem. Mēs vēlamies, lai ikviens pedagogs Latvijā justos profesionāli drošs un sabiedrības cienīts.”
Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga uzsver: “Sabiedrībā pedagoga profesijai ir ļoti liela nozīme, jo pedagogs ir vērtību uzturētājs un stiprinātājs. Tādēļ mums bija svarīgi izstrādāt visaptverošu ētikas kodeksu jeb profesionālās uzvedības kompasu, kura tapšanā bija iespēja iesaistīties visām LIZDA pirmorganizācijām un arodorganizācijām. Šajā jomā mūsu paraugs ir Ziemeļvalstis, kur ētikas kodeksu iniciatori vienmēr ir bijušas nozares arodbiedrības.”
Ētikas kodeksa mērķis ir veicināt likumīgu, godprātīgu un kvalitatīvu pedagogu darba izpildi, uzlabot darba kultūru, kā arī nodrošināt, ka skolotāji darbojas saskaņā ar vērtībām, piemēram, godprātību, taisnīgumu, sadarbību un atbildību sabiedrības priekšā.
Gan IZM, gan LIZDA aicina izglītības iestāžu vadību ieviest šo kodeksu kā daļu no skolas attīstības dokumentiem. Plašāka informācija un pilns Pedagogu ētikas kodekss pieejams IZM un LIZDA mājaslapās.