Atklāta konkursa rezultātā par Izglītības un zinātnes ministrijas Profesionālās un pieaugušo izglītības departamenta direktori izvēlēta Baiba Bašķere. Amata pienākumus Baiba Bašķere sāk pildīt no 18. marta.
Baibai Bašķerei ir 37 gadu pieredze izglītības jomā, no tiem desmit gadus viņas darbs ir bijis saistīts ar profesionālās un pieaugušo izglītības politiku. Galvenais un svarīgākais priekšnoteikums Baibas Bašķeres motivācijai pieteikties IZM vakancei ir profesionāla un cilvēcīga izpratne par profesionālās un pieaugušo izglītības nozīmi tautsaimniecības attīstībā Latvijā, kā arī vēlme padarīt profesionālo izglītību par mūsdienīgu, uz augstiem sasniegumiem un precīzu lietderību vērstu izglītības sistēmas sastāvdaļu.
Baiba Bašķere Izglītības un zinātnes ministrijā strādā kopā 2013. gada. Iepriekš bijusi Izglītības un zinātnes departamenta direktora vietniece pedagogu jomā, savukārt no 2024. gada janvāra pildīja Profesionālās un pieaugušo izglītības departamenta direktora pienākumus. Pirms darba Izglītības un zinātnes ministrijā B. Bašķere 20 gadus strādājusi skolā, sākot kā skolotāja un direktora vietniece izglītības jomā, vēlāk audzināšanas jomā. Septiņus gadus ir strādājusi Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrībā par izglītības eksperti.
Atklātu konkursu Profesionālās un pieaugušo izglītības departamenta direktora amatam Izglītības un zinātnes ministrija izsludināja 24. janvārī un tam pieteicās 11 kandidāti. Konkursa otrajai kārtai tika izvirzīti 6 kandidāti.
Konkursa pirmajā kārtā konkursa komisija vērtēja amata pretendentu atbilstību šādām prasībām - izglītība, darba pieredze pieaugušo izglītības un/vai profesionālās izglītības jomā vismaz 5 gadi, darba pieredze vadošā amatā vismaz 5 gadi, darba pieredze sadarbībā ar profesionālajām asociācijām, sociālajiem partneriem, pašvaldībām, nevalstiskajām organizācijām un citām organizācijām.
Konkursa otrajā kārtā konkursa komisija vērtēja amata pretendentu atbilstību šādām prasībām – zināšanas par Latvijas izglītības sistēmu, par pieaugušo izglītības politikas plānošanu, ieviešanu un uzraudzību, tās vajadzībām un attīstības tendencēm Latvijā un Eiropas Savienībā, zināšanas par Eiropas Savienības izglītības politiku, par tiesību aktu projektu izstrādi un virzību Ministru kabinetā vai Saeimā, par Izglītības likuma un Profesionālās izglītības likuma normu piemērošanu, amata pretendenta motivāciju, komunikācijas un argumentācijas prasmi, prasmi plānot, organizēt un kontrolēt savu un padoto darbu, prezentēšanas prasmes, pārmaiņu vadīšana un problēmsituācijas risināšanas spēja, darba pieredze tiesību aktu projektu, attīstības plānošanas dokumentu projektu izstrādē un virzībā, analītisku pārskatu izstrādē.