Lai palielinātu atbalstu Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenotā Eiropas Sociālā fonda projekta "Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai" jeb “PuMPuRS”* īstenošanai, otrdien, 2020. gada 18. februārī, valdība atbalstīja grozījumus Ministru kabineta noteikumos, kas paredz projektam papildu finansējumu vairāk nekā 2,5 miljonu eiro apmērā.
Projekta ietvaros visiem Latvijas skolēniem ir pieejams individuāls atbalsts un konsultācijas, kā arī iespēja iesaistīties jaunatnes iniciatīvu projektos. Skolēniem ir liela interese un viņi aktīvi iesaistās individuālajos atbalsta pasākumos, tajā skaitā mācību priekšmetu konsultācijās. Pedagogiem projekta ietvaros ir pieejams finansiāls atbalsts, lai sniegtu dažādus atbalsta pasākumus skolēniem, kā arī tiek nodrošināta nepieciešamo metodisko materiālu izstrāde un profesionālās kompetences pilnveides programmu tālākizglītības iespējas.
Papildu finanšu līdzekļi nodrošinās nepieciešamo finansējumu pedagogiem un atbalsta personālam. Lai nodrošinātu projekta ilgtspēju, paredzēts izveidot interaktīvu elektronisko platformu, kurā apvienota teorētisko zināšanu bāze un iespēja praktiski to izmantot skolēna individuālā atbalsta plāna sastādīšanai. Plānots, ka interaktīvo rīku varēs izmantot gan izglītības iestāžu darbinieki, gan vecāki.
Projektā līdz 2019. gada 31.decembrim ir iesaistījušās 523 izglītības iestādes no visas Latvijas. Līdz šim brīdim atbalstu saņēmuši vairāk nekā 20 000 skolēnu, īstenojot vairāk nekā 30 000 individuālā atbalsta plānus.
Kopumā līdz projekta īstenošanas beigām, 2022. gadam, plānots iesaistīt vismaz 80% pašvaldību, aptverot vairāk kā 600 vispārējās izglītības iestādes, profesionālās izglītības iestādes un valsts augstskolu dibinātās koledžas. Galvenais projekta mērķis ir izveidot ilgtspējīgu, visaptverošu mehānismu, lai panāktu atbalstošu un iekļaujošu skolas vidi ikvienam bērnam.
Plašāka informācija par projektu “PuMPurs” tīmekļvietnē.
*Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.3.4. specifiskais atbalsta mērķis "Samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu, īstenojot preventīvus un intervences pasākumus”