Otrdien, 21. novembrī, 52 pasaules valstīs, tostarp Latvijā, paziņos Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) PISA 2015 V sējuma – “Problēmu risināšana” pētījuma rezultātus.
Reizi trijos gados PISA novērtē 15 gadus vecu skolēnu prasmes un zināšanas matemātikā, lasīšanā un dabaszinātnēs, salīdzinot rezultātus ar citu valstu skolēnu sasniegumiem.
Pirmo reizi padziļināti vērtēta 15 gadus vecu skolēnu spēja sadarboties klasē un ārpus tās.
Mūsdienās ar labām zināšanām vien nepietiek, lai veiksmīgi iekļautos sabiedrībā – svarīga ir spēja sadarboties ar citiem. Komandas darbam ir daudz priekšrocību – sākot ar viedokļu apmaiņu, līdz uzdevumu uzticēšanai tam, kurš visprecīzāk spētu tikt galā ar pienākumiem. Veiksmīga sadarbība ietver prasmes komunicēt, risināt konfliktus, veidot komandu, panākt vienošanos, novērtēt sasniegto un virzīties tālāk, lai sasniegtu mērķi. Kompetence risināt problēmas, savstarpēji sadarbojoties, nepieciešama ikdienas dzīvē un darbā – skolā šīs prasmes var attīstīt dažādos veidos, piemēram, organizēt projektos balstītas mācības.
Kā uz starptautiskā fona izskatās mūsu 15 gadīgo skolēnu spēja sadarboties? Vai jaunieši tiem uzticētos uzdevumus un problēmas spēj risināt komandā? PISA 2015 V sējuma – “Problēmu risināšana” pētījuma rezultātus starptautiskā salīdzinājumā prezentēs Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētnieks, profesors Andris Kangro.
Pirms rezultātu paziņošanas otrdien, 21. novembrī, plkst.10.00 IZM Informācijas centrā (1. stāvā), Vaļņu ielā 2 notiks preses konference, kurā piedalīsies LU Izglītības pētniecības institūta pētnieks Andris Kangro un Valsts izglītības satura centra direktors Guntars Catlaks.
Pētījuma rezultātu paziņošana un diskusija notiks plkst.11.00 Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) Lielajā zālē (2. stāvā), Vaļņu ielā 2.
Plkst.17.00 pēc Latvijas laika ar PISA 2015 Volume V – “Problem Solving” pētījuma rezultātiem tiešsaistē iepazīstinās OECD Izglītības un prasmju direktorāta direktors Andreass Šleihers (Andreas Schleicher) un PISA programmas analītiķis Džefrijs Mo (Jeffrey Mo). Reģistrētiem dalībniekiem būs iespēja uzdot jautājumus. Dalību tiešsaistes diskusijai var reģistrēt šeit:
https://attendee.gotowebinar.com/register/2441454961005510914
Sekot rezultātu paziņošanai var arī Twitter #OECDPISA un Facebook OECD PISA Learning Community.