Projektu aktualitātes
Vērtēšanas kartējums

2020. gada 15. un 16. oktobrī Rīgā aizvadīts darbseminārs, kura laikā Kembridžas Universitātes Vērtēšanas centra (Cambridge Assessment International Education) ekspertu vadībā tālākai pilnveidei izveidots vispārējās izglītības vērtēšanas sistēmas kartējums. Pasākumā vienkopus tikās pārstāvji no Izglītības un zinātnes ministrijas, Skola2030, Valsts izglītības satura centra un Izglītības kvalitātes valsts dienesta.

Darbseminārā dalībnieki analizēja Latvijas vispārējās izglītības vērtēšanas sistēmu, izglītības kvalitāti ietekmējošos faktorus, kā arī guva ieskatu citu valstu pieredzē. Tāpat institūciju pārstāvji pievērsās tādām tēmām kā vērtēšanas instrumentu mērķi un to izmantošana atbilstoši mācību saturam un klašu grupām. Tika apzināti arī praktiskie ierobežojumi vērtēšanas sistēmas kartējuma izveidē.

Vērtēšana – formatīvā, summatīvā vai diagnosticējošā – ir neatņemama mācību procesa sastāvdaļa. Piemēram, valsts pārbaudījumi ir nozīmīgs vērtēšanas instruments, lai dažādos līmeņos iegūtu un izmantotu kvalitatīvus datus atbilstošiem mērķiem. Šobrīd uzsākta valsts pārbaudījumu paraugu izstrāde, lai no 2022. gada skolēniem sniegtu iespēju kārtot jaunus valsts pārbaudījumu saskaņā ar pilnveidoto mācību saturu un pieeju.

Vispārējā izglītībā tiek realizētas vairākas pārmaiņas, tādēļ saskaņotība starp mācību saturu, mācību procesu un vērtēšanu ir nozīmīga veiksmīgai izglītības sistēmas pārmaiņu vadīšanai un kvalitātes nodrošināšanai. Šobrīd turpinās mācību satura un pieejas pilnveide Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektā “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030), sistēmiskās pieejas vērtēšanas sistēmas izstrāde ESF projektā “Valsts pārbaudījumu organizēšanas procesa pilnveide” un vienotas izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide ESF projektā ”Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana”.

Darbseminārs “Vispārējās izglītības vērtēšanas sistēmas kartējuma izveide” īstenots ESF projekta Nr. 8.3.6.2/17/I/001 “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide un īstenošana” ietvaros.

ESF Sociālais fonds