Klase |
Nosaukums |
Anotācija |
Kad iznāks? Kur tiks ievietots? |
1. klase |
(mācību grāmata, darba burtnīca, elektronisks mācību līdzeklis, skolotāja grāmata) |
Mācību līdzekļu komplekts ir veidots atbilstoši pamatizglītības standartam latviešu valodā. Mācību grāmata ir apstiprināta Izglītības un zinātnes ministrijā. Mērķauditorija – Latvijas vispārizglītojošo skolu 1. klašu skolēni. Pirmajā daļā ir 5 nodaļas: 1. Tie esam mēs. 2. Iepazīsimies! 3. Gribu visu zināt… 4. Svinam rudenī… 5. Gaismas laiks. |
Iznākusi 28.08.2023. Grāmatas var iegādāties Rīgā, Meistaru ielā 10–401, 4. stāvā. Darba laiks: 08.30–17.00. Grāmatu tirdzniecība: 08.30–16.45, piektdienās: 08.30–16.00. Tālrunis: 67201680, 28802964, 28803418 |
1. klase |
S. Mickeviča, M. Fekļistova, S. Zariņa, L. Krastiņa, L. Valdmane, V. Vaivade. Latviešu valoda 1. klasei. 2. daļa. (mācību grāmata, darba burtnīca) |
Iznākusi 05.01.2024. Grāmatas var iegādāties Rīgā, Meistaru ielā 10–401, 4. stāvā. Darba laiks: 08.30–17.00. Grāmatu tirdzniecība: 08.30–16.45, piektdienās: 08.30–16.00. Tālrunis: 67201680, 28802964, 28803418 |
|
1. klase |
Latviešu valoda 1. klasei. |
Elektronisks un interaktīvs mācību līdzeklis latviešu valodas apguvei |
Pieejams vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/speles/1.klase |
1. klase |
Kurss skolēniem ar dzirdes traucējumiem latviešu valodā |
Lai skolēni ar dzirdes traucējumiem skolā justos labi un varētu mācīties, sasniedzot labus rezultātus, viņiem jāsniedz nepieciešamais atbalsts: atbilstoši katra skolēna vajadzībām plānotā un īstenotā mācību procesā uzmanība jāvelta saziņas prasmju attīstīšanai un spējai spontāni lietot valodu dažādās situācijās. Domājot par latviešu valodas apguvi, jāņem vērā, ka skolēniem ar dzirdes traucējumiem verbālā valoda līdzinās svešvalodai. Tādēļ mācību procesā līdztekus jāizmanto latviešu zīmju valodas ilustrācijas un surdotulkojumu. Mācību un metodiskais līdzeklis veidots, lai palīdzētu skolotājiem sekmīgi iemācīt ikdienā lietojamu latviešu valodu skolēniem ar dzirdes traucējumiem, izmantojot latviešu zīmju valodu. Mācību materiāli paredzēti 1., 2., 3., 4., 5., 6. klasei. |
Ir ievietots vietnē: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994 1.klase: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994§ion=1 |
1. klase |
I. Eglīte. Lasi un atklāj pasauli! |
Literatūras saraksts, anotācijas un metodiski ieteikumi. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/08/Literatura-1-3klasei.pdf |
1. klase |
L. Liškauska. Māci un mācies latviešu valodā! Dabaszinības 1. klase. Metodiskais līdzeklis skolotājam latviešu valodas un dabaszinību satura integrētai apguvei |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti dabaszinību mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 1. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši dabaszinību mācību priekšmeta programmas parauga 1. klases tematiem. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/08/Dabaszinibas_1_klase.pdf |
1. klase |
L. Krastiņa. Māci un mācies latviešu valodā! Sociālās zinības 1. klase. Metodiskais līdzeklis skolotājam latviešu valodas un sociālo zinību satura integrētai apguvei |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti sociālo zinību mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 1. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši sociālo zinību mācību priekšmeta programmas parauga 1. klases tematiem. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/08/Soc_zinibas_1_klase_nodevums2.pdf |
1. klase |
D. Brūna. Māci un mācies latviešu valodā! Matemātika. 1. klase. Metodiskais līdzeklis skolotājam latviešu valodas un matemātikas satura integrētai apguvei. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/09/Matematika_1_klase.pdf | |
2. klase | Kurss skolēniem ar dzirdes traucējumiem latviešu valodā |
Lai skolēni ar dzirdes traucējumiem skolā justos labi un varētu mācīties, sasniedzot labus rezultātus, viņiem jāsniedz nepieciešamais atbalsts: atbilstoši katra skolēna vajadzībām plānotā un īstenotā mācību procesā uzmanība jāvelta saziņas prasmju attīstīšanai un spējai spontāni lietot valodu dažādās situācijās. Domājot par latviešu valodas apguvi, jāņem vērā, ka skolēniem ar dzirdes traucējumiem verbālā valoda līdzinās svešvalodai. Tādēļ mācību procesā līdztekus jāizmanto latviešu zīmju valodas ilustrācijas un surdotulkojumu. Mācību un metodiskais līdzeklis veidots, lai palīdzētu skolotājiem sekmīgi iemācīt ikdienā lietojamu latviešu valodu skolēniem ar dzirdes traucējumiem, izmantojot latviešu zīmju valodu. |
Ir ievietots vietnē: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994 2.klase: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994§ion=2 |
2. klase | I. Sirica. Māci un mācies latviešu valodā! Sociālās zinības. 2. klase. |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti sociālo zinību mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši mācību priekšmeta programmas parauga tematiem. |
Mācību līdzeklis pieejams: |
2. klase | L. Krastiņa. Māci un mācies latviešu valodā! Matemātika. 2. klase. |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti matemātikas mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 2. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši matemātikas mācību priekšmeta programmas parauga 2. klases tematiem. |
Mācību līdzeklis pieejams: |
2. klase | L. Liškauska. Māci un mācies latviešu valodā! Dabaszinības. 2. klase |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti dabaszinību mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 2. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši dabaszinību mācību priekšmeta programmas parauga 2. klases tematiem. |
Mācību līdzeklis pieejams: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/08/Dabaszinibas_2_klase.pdf Semināra ieraksts par darbu ar mācību līdzekli pieejams: https://maciunmacies.valoda.lv/maci/sakumskolai#0tab |
2. klase |
S. Mickeviča, S. Zariņa, L. Krastiņa, L. Valdmane, V. Vaivade Mācību grāmata un darba burtnīca „Latviešu valoda 2. klasei. 1. daļa” |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti Latvijas un pasaules vēstures mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 8. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību materiāli veidoti un sakārtoti atbilstoši Latvijas un pasaules vēstures mācību priekšmeta programmas parauga 8. klases tematiem. | Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/08/LVA-vesture-8-klase.pdf |
2. klase |
Silvija Mickeviča, Sandra Zariņa, Linda Krastiņa, Liene Valdmane. „Latviešu valoda. 2. klase. 2. daļa. Darba burtnīca”, iznāca 4.12.2024. |
Darba burtnīca ietilpst mācību līdzekļu komplektā „Latviešu valoda 2. klasei 2. daļa”. Darba burtnīcā ir pieci temati: Esi vesels! Tu un es. Sveiks! Vai parunāsimies? Pavasara jampadracis. Vides pētnieki. Darba burtnīca ir veidota atbilstoši pamatizglītības standartam latviešu valodas mācību priekšmetā un mācību grāmatā ietvertajam saturam. Tiek pilnveidota prasme veidot teikumus un tekstu, atpazīt tekstā lietvārdus, īpašības vārdus un darbības vārdus, kā arī izmantot šīs vārdšķiras savā tekstā. |
Grāmatas var iegādāties Rīgā, Meistaru ielā 10–401, 4. stāvā. Darba laiks: 08.30–17.00. Grāmatu tirdzniecība: 08.30–16.45, piektdienās: 08.30–16.00. Tālrunis: 67201680, 28802964, 28803418 E-pasts: agentura@valoda.lv |
3. klase |
L. Krastiņa, L. Valdmane, V. Vaivade. Latviešu valoda. 3. klase. 1. daļa. (mācību grāmata, darba burtnīca, elektronisks mācību līdzeklis, skolotāja grāmata) |
Mācību līdzekļu komplekts ir veidots atbilstoši pamatizglītības standartam latviešu valodā. Mācību grāmata ir apstiprināta Izglītības un zinātnes ministrijā. Mērķauditorija – Latvijas vispārizglītojošo skolu 3. klašu skolēni. Pirmajā daļā ir 4 nodaļas: 1. Esam pētnieki. 2. Kas ir valoda? 3. Saudzēt, saglabāt, samīļot. 4. Ziemassvētki visapkārt. |
Iznākusi 30.08.2023. Grāmatas var iegādāties Rīgā, Meistaru ielā 10–401, 4. stāvā. Darba laiks: 08.30–17.00. Grāmatu tirdzniecība: 08.30–16.45, piektdienās: 08.30–16.00. Tālrunis: 67201680, 28802964, 28803418
|
3. klase |
L. Krastiņa, L. Valdmane, V.Vaivade Latviešu valoda 3. klasei. 2. daļa. |
Mācību līdzekļu komplekts ir veidots atbilstoši pamatizglītības standartam latviešu valodā (Ministru kabineta noteikumi Nr. 747 „Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem”, 27.11.2018.). Mācību grāmata ir apstiprinātas Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijā 2024. gadā. |
Grāmatas var iegādāties Rīgā, Meistaru ielā 10–401, 4. stāvā. |
3. klase |
I. Eglīte. Lasi un atklāj pasauli! |
Literatūras saraksts, anotācijas un metodiski ieteikumi. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/08/Literatura-1-3klasei.pdf |
1. -3. klase |
Parunāsimies |
Grāmata 7 -11 gadus veciem bērniem "Parunāsimies!" māca izteikt prieku, sajūsmu, izbrīnu, bailes, uzmundrinājumu, aizrādījumu, pamudinājumu un citas noderīgas frāzes daudzveidīgās bērna ikdienas situācijās. Grāmatas tekstu papildina koši zīmējumi, kas ļauj tās lasītājam kļūt par grāmatas galveno varoni. |
Grāmatas var iegādāties Rīgā, Meistaru ielā 10–401, 4. stāvā. Darba laiks: 08.30–17.00. Grāmatu tirdzniecība: 08.30–16.45, piektdienās: 08.30–16.00. Tālrunis: 67201680, 28802964, 28803418 |
1. -3. klase |
VISC, “Mācību un metodiskais līdzeklis dabaszinībās pārejai uz mācībām valsts valodā 1.–3. klasei” |
Materiāls paredzēts, lai palīdzētu skolēniem mazināt mācību priekšmeta apguves problēmas lingvistiski neviendabīgā vidē, vienlaikus stiprinot skolēna latviešu valodas un runas attīstību. Tas izstrādāts, balstoties uz mācību priekšmeta programmas paraugu “Dabaszinības 1.-6. klasei”, aptverot skolēnam sasniedzamos rezultātus konceptuāli nozīmīgu jēdzienu izpratnes veidošanai un prasmju apguvei. |
Ir ievietots: https://mape.gov.lv/catalog/materials/413784BB-2D67-4F31-B386-02A9F1125BAC/view |
1. -3. klase | VISC, “Mācību un metodiskais līdzeklis matemātikā pārejai uz mācībām valsts valodā 1.–3. klasei” | Materiāls paredzēts, lai palīdzētu skolēniem mazināt mācību priekšmeta apguves problēmas lingvistiski neviendabīgā vidē, vienlaikus stiprinot skolēnu latviešu valodas un runas attīstību. Tas izstrādāts, balstoties uz mācību priekšmeta programmas paraugu “Matemātika 1.–9. klasei”, aptverot skolēnam sasniedzamos rezultātus konceptuāli nozīmīgu jēdzienu izpratnes veidošanai un prasmju apguvei. |
Ir ievietots: https://mape.gov.lv/catalog/materials/CC5AA46C-703D-4CC7-AF3D-769BBD452053/view |
3. – 4. klase |
Gramatikas tabulas |
Gramatikas tabulās ir pārskati par vārdšķirām, teikumu, sinonīmiem un antonīmiem. | Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2020/03/LV-PLAKATI-links.pdf |
3. klase |
L. Krastiņa, V. Vaivade, L. Valdmane. Latviešu valoda 3. klasei 5. un 6. nodaļa |
Mācību līdzekļu komplekta „Latviešu valoda 3. klasei. 2. daļa” izdošana ir aizkavējusies, piedāvājam tīmekļvietnē https://maciunmacies.valoda.lv mācību līdzekļu komplekta 5. un 6. nodaļu – mācību grāmatu un darba burtnīcu, kā arī latviešu valodas mācību programmas 3. klasei 2. daļu. |
Saites: Mācību grāmatas 5. nodaļa: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/01/LV3-MG2-_5.noda%C4%BCa.pdf Mācību grāmatas 6. nodaļa: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/01/LV3-MG2_6.-noda%C4%BCa.pdf Darba burtnīcas 5. nodaļa: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/01/LV3-DB2-_5.-noda%C4%BCa.pdf Darba burtnīcas 6. nodaļa: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/01/LV3-DB2-_6.-noda%C4%BCa.pdf |
3. klase | Kurss skolēniem ar dzirdes traucējumiem latviešu valodā | Lai skolēni ar dzirdes traucējumiem skolā justos labi un varētu mācīties, sasniedzot labus rezultātus, viņiem jāsniedz nepieciešamais atbalsts: atbilstoši katra skolēna vajadzībām plānotā un īstenotā mācību procesā uzmanība jāvelta saziņas prasmju attīstīšanai un spējai spontāni lietot valodu dažādās situācijās. Domājot par latviešu valodas apguvi, jāņem vērā, ka skolēniem ar dzirdes traucējumiem verbālā valoda līdzinās svešvalodai. Tādēļ mācību procesā līdztekus jāizmanto latviešu zīmju valodas ilustrācijas un surdotulkojumu. Mācību un metodiskais līdzeklis veidots, lai palīdzētu skolotājiem sekmīgi iemācīt ikdienā lietojamu latviešu valodu skolēniem ar dzirdes traucējumiem, izmantojot latviešu zīmju valodu. Mācību materiāli paredzēti 1., 2., 3., 4., 5., 6. klasei. |
Ir ievietots vietnē: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994 3.klase: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994§ion=3 |
4. klase | Kurss skolēniem ar dzirdes traucējumiem latviešu valodā | Lai skolēni ar dzirdes traucējumiem skolā justos labi un varētu mācīties, sasniedzot labus rezultātus, viņiem jāsniedz nepieciešamais atbalsts: atbilstoši katra skolēna vajadzībām plānotā un īstenotā mācību procesā uzmanība jāvelta saziņas prasmju attīstīšanai un spējai spontāni lietot valodu dažādās situācijās. Domājot par latviešu valodas apguvi, jāņem vērā, ka skolēniem ar dzirdes traucējumiem verbālā valoda līdzinās svešvalodai. Tādēļ mācību procesā līdztekus jāizmanto latviešu zīmju valodas ilustrācijas un surdotulkojumu. Mācību un metodiskais līdzeklis veidots, lai palīdzētu skolotājiem sekmīgi iemācīt ikdienā lietojamu latviešu valodu skolēniem ar dzirdes traucējumiem, izmantojot latviešu zīmju valodu. Mācību materiāli paredzēti 1., 2., 3., 4., 5., 6. klasei. |
Ir ievietots vietnē: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994 4. klase: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994§ion=4 |
4. klase |
Z. Dambe. Māci un mācies latviešu valodā! Dabaszinības. 4. klase. Metodiskais līdzeklis skolotājam latviešu valodas un dabaszinību satura integrētai apguvei. |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti dabaszinību mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 4. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši dabaszinību mācību priekšmeta programmas parauga 4. klases tematiem. |
Ir ievietots vietnē https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/08/Dabaszinibas_4_klase_nodevums.pdf |
4. klase |
N. Pavlova. Māci un mācies latviešu valodā! Matemātika. 4. klase. Metodiskais līdzeklis skolotājam latviešu valodas un dabaszinību satura integrētai apguvei |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti matemātikas mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 4. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši matemātikas mācību priekšmeta programmas parauga 4. klases tematiem. |
Ir ievietots vietnē https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/08/Matematika_4_klase.pdf |
4. klase |
A. Bergmane. Māci un mācies latviešu valodā! Sociālās zinības un vēsture. 4. klase. Metodiskais līdzeklis skolotājam latviešu valodas un sociālo zinību un vēstures satura integrētai apguvei |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti sociālo zinību un vēstures mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 4. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši sociālo zinību mācību priekšmeta programmas parauga 4. klases tematiem. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/09/Soc_zinibas_4_klase.pdf |
4. klase |
L. Šteinberga. Mācību materiāli 4. klases skolēniem latviešu valodā.
|
Materiālus var izmantot, lai pilnveidotu skolēnu valoddarbības prasmes integrētā mācību procesā latviešu valodā, literatūrā, dabaszinībās, sociālajās zinībās un matemātikā. | Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/10/Materiali.pdf |
4.-6. klase | Ceļa karte skolotājam. Dizains un tehnoloģijas 4.-6. klasei, VISC |
Ceļa karte skolotājam ir atbalsta materiāls mācību plānošanas procesā un temata apguvei skolēnam. Ceļa kartē iekļauta informācija par tematu, ieteicamais laiks temata apguvei, temata apguves mērķis, sasniedzami rezultāti un apgūstamās prasmes un ieradumi. Temata izklājumā iekļauta noderīga informācija par temata apguves norisi, mācību materiālu autoru, temata materiāla nosaukums un noderīgi informācijas resursi – viss, lai skolotājs varētu pilnvērtīgi sagatavoties plānotajai mācību stundai! |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/42F00E97-A588-44B6-B04A-6831305EC568/view |
5. klase |
Kurss skolēniem ar dzirdes traucējumiem latviešu valodā |
Lai skolēni ar dzirdes traucējumiem skolā justos labi un varētu mācīties, sasniedzot labus rezultātus, viņiem jāsniedz nepieciešamais atbalsts: atbilstoši katra skolēna vajadzībām plānotā un īstenotā mācību procesā uzmanība jāvelta saziņas prasmju attīstīšanai un spējai spontāni lietot valodu dažādās situācijās. Domājot par latviešu valodas apguvi, jāņem vērā, ka skolēniem ar dzirdes traucējumiem verbālā valoda līdzinās svešvalodai. Tādēļ mācību procesā līdztekus jāizmanto latviešu zīmju valodas ilustrācijas un surdotulkojumu. Mācību un metodiskais līdzeklis veidots, lai palīdzētu skolotājiem sekmīgi iemācīt ikdienā lietojamu latviešu valodu skolēniem ar dzirdes traucējumiem, izmantojot latviešu zīmju valodu. Mācību materiāli paredzēti 1., 2., 3., 4., 5., 6. klasei. |
Ir ievietots vietnē: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994 5. klase: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994§ion=5 |
5. klase | J. Semenkova-Lauce, D. Štriters. Māci un mācies latviešu valodā! Matemātika. 5. klase. |
Metodiskais līdzeklis sagatavošanā. Piedāvājums iepazīties ar 1. nodaļu. Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti matemātikas mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 5. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši matemātikas mācību priekšmeta programmas parauga 5. klases tematiem. |
Mācību līdzekļa 1. nodaļa pieejama: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/09/Matematika_5_klase_nodevums_1_nodala.pdf |
5. klase | A. Bergmane, B. Asare. Māci un mācies latviešu valodā! Sociālās zinības. 5. klase |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti sociālo zinību un vēstures mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 5. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši sociālo zinību un vēstures mācību priekšmeta programmas parauga 5. klases tematiem. |
Mācību līdzeklis pieejams: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/09/Soc_zinibas_5_klase.pdf |
5. klase | Z. Dambe, I. Pokromoviča. Māci un mācies latviešu valodā! Dabaszinības. 5. klase |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti dabaszinību mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 5. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību līdzekļi veidoti un sakārtoti atbilstoši dabaszinību mācību priekšmeta programmas parauga 5. klases tematiem. |
Mācību līdzeklis pieejams: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/08/Dabaszinibas_5_klase.pdf |
6. klase | Kurss skolēniem ar dzirdes traucējumiem latviešu valodā |
Lai skolēni ar dzirdes traucējumiem skolā justos labi un varētu mācīties, sasniedzot labus rezultātus, viņiem jāsniedz nepieciešamais atbalsts: atbilstoši katra skolēna vajadzībām plānotā un īstenotā mācību procesā uzmanība jāvelta saziņas prasmju attīstīšanai un spējai spontāni lietot valodu dažādās situācijās. Domājot par latviešu valodas apguvi, jāņem vērā, ka skolēniem ar dzirdes traucējumiem verbālā valoda līdzinās svešvalodai. Tādēļ mācību procesā līdztekus jāizmanto latviešu zīmju valodas ilustrācijas un surdotulkojumu. Mācību un metodiskais līdzeklis veidots, lai palīdzētu skolotājiem sekmīgi iemācīt ikdienā lietojamu latviešu valodu skolēniem ar dzirdes traucējumiem, izmantojot latviešu zīmju valodu. Mācību materiāli paredzēti 1., 2., 3., 4., 5., 6. klasei. |
Ir ievietots vietnē: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994 6.klase: https://skolo.lv/course/view.php?id=753994§ion=6 |
7. klase |
I. Narmonta, I. Buta. Latviešu valoda. 7. klase. (mācību grāmata, darba burtnīca, elektronisks mācību līdzeklis, skolotāja grāmata) |
Mācību līdzekļu komplekts ir veidots atbilstoši pamatizglītības standartam latviešu valodā. Mācību grāmata ir apstiprināšanas procesā IZM. Mācību programma un mācību līdzekļa saturs ir strukturēts atbilstoši standarta struktūrai (saziņa, tekstveide, valodas struktūra). Mācību saturs ir sakārtots astoņās nodaļās: 1. Sarunas, sarunas. 2. Es un apkārtējie. 3. Svētki mums visiem. 4. Dots devējam atdodas. 5. Informācijas pasaulē. 6. Atmiņu labirintos. 7. Citius, altius, fortius! 8. Mana zeme Latvija. Mācību līdzekļu komplekts pamatkodols – darbības vārds un darbības vārda divdabja forma. MG ir plašs gramatikas pārskata tabulu klāsts. |
Darba burtnīca iznākusi. Grāmatas var iegādāties Rīgā, Meistaru ielā 10–401, 4. stāvā. Darba laiks: 08.30–17.00. Grāmatu tirdzniecība: 08.30–16.45, piektdienās: 08.30–16.00. Tālrunis: 67201680, 28802964, 28803418
Mācību grāmata iznāks septembra sākumā.
Vietnē https://maciunmacies.valoda.lv/ ievietota 1. un 2. nodaļa. |
7. klase |
Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā. Matemātikai 7. klasei |
Materiāls paredzēts, lai palīdzētu skolēniem mazināt mācību priekšmeta apguves problēmas lingvistiski neviendabīgā vidē, vienlaikus stiprinot skolēnu latviešu valodas un runas attīstību. Tas izstrādāts, balstoties uz mācību priekšmeta programmas paraugu “Matemātika 1.-9. klasei”, aptverot skolēnam sasniedzamos rezultātus konceptuāli nozīmīgu jēdzienu izpratnes veidošanai un prasmju apguvei. |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/7C878A86-BE6C-4608-B440-CB086B81A1EB/view |
7. klase | Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā. Literatūra 7. klasei |
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā pārejai uz mācībām latviešu valodā skolotājam mācību stundās svarīgi organizēt praktisko darbību skolēniem uztveramā veidā, lietojot gan jēdzienu skaidrojumu, gan praktisku darbību demonstrāciju, kur tas iespējams. Mācību jomas specifika – praktiska vizuāla, muzikāla, teatrāla, lingvistiska darbošanās ļauj mācīšanās procesā lietot katra mācību priekšmeta specifiku demonstrējumā kā atbalstu vieglākai uztveramībai. Literatūrā tās ir kopīgas sarunas, teksta lasīšana un interpretācija, kā arī iedzīvināšana tēlos, gan ilustrējot, gan prezentējot radošos darbus, gan radot teatrālus priekšnesumus. |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/C9DEB988-6BEA-47BF-8E4D-BC8AEF9054A3/view |
7.–9. klase |
S. Kivleniece. Lasi un atklāj pasauli! |
Literatūras saraksts, anotācijas un metodiski ieteikumi. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/08/Literatura-7-9klasei.pdf |
7.–9. klase |
A. Jansone. Metodiski ieteikumi literatūras apguvē. |
Atbalsta materiāls literatūras apguvei atbilstoši agrāk izdotajiem LVA mācību līdzekļiem. Autore sniedz ieteikumus, kā sasaistīt agrāk izdoto mācību līdzekļu saturu ar esošo pamatizglītības standartu. Bušmanis, M. (2020). Apgūsti literatūru sadarbībā ar citiem, 7. klase. Rīga: LVA, https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2021/11/Literatura7klase.pdf Kalve, A., Stikāne, I. (2011). Literatūra 7. klasei „Vērtību pasaule”. Rīga: LVA. https://valoda.lv/wp-content/uploads/docs/E-Gramatas/17-m_Liter_7.pdf Kalve, A., Stikāne, I (2011). Literatūra 8. klasei „Spēle”. Rīga: LVA. https://valoda.lv/wp-content/uploads/docs/E-Gramatas/18-m_Liter_8.pdf Kalve, A., Stikāne, I (2011). Literatūra 9. klasei „Dzīves virpuļos”. Rīga: LVA. https://valoda.lv/wp-content/uploads/docs/E-Gramatas/19-m_Liter_9.pdf Plānotie skolēnam sasniedzamie rezultāti pamatizglītības standartā kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā, beidzot 3., 6. un 9. klasi (2018) https://skola2030.lv/admin/filemanager/files/1/Kultura_G.pdf |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/ |
7. klase |
Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā. Teātra māksla 7. klasei |
Šis materiāls ir skatāms un lietojams kopā ar Valsts izglītības satura centra un Skola2030 teātra mākslas mācību priekšmeta programmas paraugu pamatizglītībā. Mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolēniem ar nepietiekamām latviešu valodas zināšanām un prasmēm, lai viņi varētu sekmīgi apgūt teātra mākslas mācību saturu latviešu valodā 7. klasē. |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/833E5526-DB5B-4216-A951-70ED5FA3D9D0/view |
7. klase |
M. Bušmanis. Apgūsti literatūru sadarbībā ar citiem! 7. klase |
Tajā iekļautie temati: personība, manas vērtības, manas tautas tradīcijas, manas valsts vēsture, mazās lietas dabā un citur, mani draugi, laiks, es pasaulē. Katrs temats sagatavots saskaņā ar deviņiem izglītības pētnieka Roberta Ganjē mācību stundas notikumiem. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2021/11/Literatura7klase.pdf |
7. klase |
A. Bergmane, B. Asare. Māci un mācies latviešu valodā! Latvijas un pasaules vēsture. 7. klase. Metodiskais līdzeklis skolotājam latviešu valodas un Latvijas un pasaules vēstures integrētai apguvei |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti Latvijas un pasaules vēstures mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 7. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri veidoti un sakārtoti atbilstoši Latvijas un pasaules vēstures mācību priekšmeta programmas parauga 7. klases tematiem. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/maci/pamatskolai#0tab
|
7. - 9. klase |
A. Jansone. Kā palīdzēt skolēniem apgūt valsts pamatizglītības standartā noteiktos sasniedzamos rezultātus, beidzot 9. klasi, kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas jomā, izmantojot LVA izdotos mācību līdzekļus
|
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2023/09/Standarts-un-LVA-literat%C5%ABras-gr%C4%81matas.-Pabeigts-003.pdf | |
7. klase |
Ģeogrāfija 7. klasei. Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā |
Šī mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolēniem ar nepietiekamām latviešu valodas zināšanām un prasmēm, lai viņi varētu sekmīgi apgūt ģeogrāfijas mācību saturu latviešu valodā 7. klasē. Mācību līdzeklī iekļauta informācija par apgūstamo tematu, iekļauti mācību uzdevumi skolēniem, kā arī norādes skolotājiem par uzdevumu veidošanas specifiku un izmantošanu, strādājot ar konkrētiem tematiem lingvistiski neviendabīgā vidē. |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/9C9BC50D-232D-4A64-9844-299A58C37C9E/view |
7. klase |
Bioloģija 7. klasei. Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā |
Materiāls paredzēts, lai palīdzētu skolēniem mazināt mācību priekšmeta apguves problēmas lingvistiski neviendabīgā vidē, vienlaikus stiprinot skolēna latviešu valodas un runas attīstību. Tas izstrādāts, balstoties uz mācību priekšmeta programmas paraugu “Bioloģija 7.–9. klase". |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/3F4A352A-EACF-4E8C-9A6B-6B988197ADA7/view |
7. klase |
Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā. Vizuālā māksla 7. klasei |
Šī mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolēniem ar nepietiekamām latviešu valodas zināšanām un prasmēm, lai viņi varētu sekmīgi apgūt vizuālās mākslas mācību saturu latviešu valodā 7. klasē. Mācību līdzeklī iekļauta informācija par apgūstamo tematu, diferencēti mācību uzdevumi skolēniem, kā arī norādes skolotājiem par uzdevumu veidošanas specifiku un izmantošanu, strādājot ar konkrētiem tematiem lingvistiski neviendabīgā vidē. |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/api/files/1499EF36-EC5B-4AC4-8600-896E732951AE/download |
7. klase |
Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā. Sports un veselība 7. klasei |
Šī mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolēniem ar nepietiekamām latviešu valodas zināšanām un prasmēm, lai viņi varētu sekmīgi apgūt mācību saturu latviešu valodā konkrētā mācību priekšmetā 7. klasē. Mācību līdzeklī iekļauts: informācija par apgūstamo tematu, diferencēti mācību uzdevumi skolēniem, kā arī norādes skolotājiem par specifisku uzdevumu veidošanu un to izmantošanu, strādājot ar konkrētiem tematiem lingvistiski neviendabīgā vidē. | Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/api/files/6583A311-7D6F-4AB3-B3A0-EE586240964F/download |
7. klase | Datorika 7. klasei. Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā |
Materiāls paredzēts, lai palīdzētu skolēniem mazināt mācību priekšmeta apguves problēmas lingvistiski neviendabīgā vidē, vienlaikus stiprinot skolēna latviešu valodas un runas attīstību. Tas izstrādāts, balstoties uz mācību priekšmeta programmas paraugu “Datorika 1.–9. klasei”, aptverot skolēnam sasniedzamos rezultātus konceptuāli nozīmīgu jēdzienu izpratnes veidošanai un prasmju apguvei. |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/B3E4D1F0-26CD-47FA-80FB-DBB5779C8047/view |
7. klase | Inženierzinības 7. klasei. Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā | Mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolēniem ar nepietiekamām, vājām latviešu valodas zināšanām un prasmēm, lai viņi varētu sekmīgi apgūt mācību saturu latviešu valodā inženierzinībās 7. klasē. Mācību līdzeklī iekļauta: informācija par apgūstamo tematu, diferencēti mācību uzdevumi skolēniem, kā arī norādes skolotājiem par specifisku uzdevumu veidošanu un to izmantošanu, strādājot ar konkrētiem tematiem lingvistiski neviendabīgā vidē. | Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/4AB2CD38-E81E-465E-B232-32D4311EA583/view |
7. klase | Dizains un tehnoloģijas 7. klasei. Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā |
Šī mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolēniem ar nepietiekamām latviešu valodas zināšanām un prasmēm, lai viņi varētu sekmīgi apgūt mācību saturu latviešu valodā konkrētā mācību priekšmetā 7. klasē. Mācību līdzeklī iekļauta informācija par apgūstamo tematu, diferencēti mācību uzdevumi skolēniem, kā arī norādes skolotājiem par specifisku uzdevumu veidošanu un to izmantošanu, strādājot ar konkrētiem tematiem lingvistiski neviendabīgā vidē. |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/540A1D63-05E2-47CA-A055-DA8A70CE8999/view |
7. klase | Sociālās zinības 7. klasei. Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā |
Šī mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolēniem ar nepietiekamām latviešu valodas zināšanām un prasmēm, lai viņi varētu sekmīgi apgūt sociālo zinību mācību saturu latviešu valodā 7. klasē. Mācību līdzeklī iekļauta: informācija par apgūstamo tematu, diferencēti mācību uzdevumi skolēniem, kā arī norādes skolotājiem par uzdevumu veidošanas specifiku un izmantošanu, strādājot ar konkrētiem tematiem lingvistiski neviendabīgā vidē. |
Ir ievietots vietnē:
https://mape.gov.lv/catalog/materials/8F0D108C-1564-4592-96D3-8B0E24257856/view |
7. klase | Latvijas un pasaules vēsture 7. klasei. Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā | Šī mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolēniem ar nepietiekamām latviešu valodas zināšanām un prasmēm, lai viņi varētu sekmīgi apgūt Latvijas un pasaules vēstures mācību saturu latviešu valodā 7. klasē. Mācību līdzeklī iekļauta: informācija par apgūstamo tematu, diferencēti mācību uzdevumi skolēniem, kā arī norādes skolotājiem par uzdevumu veidošanas specifiku un izmantošanu, strādājot ar konkrētiem tematiem lingvistiski neviendabīgā vidē. | Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/5C1D63A1-5A19-436A-80E0-CD8B13854AF9/view |
7. klase | Mūzika 7. klasei. Mācību un metodiskais līdzeklis pārejai uz mācībām valsts valodā | Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā pārejai uz mācībām latviešu valodā skolotājam mācību stundās svarīgi organizēt praktisko darbību skolēniem uztveramā veidā, lietojot gan jēdzienu skaidrojumu, gan praktisku darbību demonstrāciju, kur tas iespējams. Mācību jomas specifika – praktiska vizuāla, muzikāla, teatrāla, lingvistiska darbošanās ļauj mācīšanās procesā lietot katra mācību priekšmeta specifiku demonstrējumā kā atbalstu vieglākai uztveramībai. Mūzikā tas nozīmē, kopīgi muzicēt, ritmizēt, kustēties, dziedāt, skandēt un klausīties mūzikas piemērus. Šī mācību līdzekļa mērķis ir sniegt atbalstu skolotājam darbā ar skolēniem, kuriem ir nepietiekamas latviešu valodas zināšanas un lietošanas prasmes, sekmīgāk apgūt mācību līdzekļa “Mūzika 7. klasē” mācību saturu latviešu valodā. | Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/399252F1-83F0-4893-9421-5B367E90C6EA/view |
7.-9. klase |
Ceļa karte skolotājam. Dizains un tehnoloģijas 7.-9. klasei, VISC |
Ceļa karte skolotājam ir atbalsta materiāls mācību plānošanas procesā un temata apguvei skolēnam. Ceļa kartē iekļauta informācija par tematu, ieteicamais laiks temata apguvei, temata apguves mērķis, sasniedzami rezultāti un apgūstamās prasmes un ieradumi. Temata izklājumā iekļauta noderīga informācija par temata apguves norisi, mācību materiālu autoru, temata materiāla nosaukums un noderīgi informācijas resursi – viss, lai skolotājs varētu pilnvērtīgi sagatavoties plānotajai mācību stundai! |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/151A907C-252D-43FE-A497-CA7E5A4A2FB3/view |
8. klase |
Latviešu valoda 8. klasei, 1. un 2. nodaļa |
Mācību grāmata sagatavošanā. Piedāvājums iepazīties ar 1. un 2. nodaļu. |
Ir ievietots vietnē: https://valoda.lv/wp-content/uploads/2024/08/LV8-MG-28_08-2n.pdf |
8. klase |
Annija Bergmane, Baiba Asare. Māci un mācies latviešu valodā! Latvijas un pasaules vēsture. 8. klase |
Metodiskajā līdzeklī piedāvāti daudzveidīgu mācību uzdevumu apraksti Latvijas un pasaules vēstures mācību satura un latviešu valodas integrētai apguvei 8. klasē mācībām lingvistiski neviendabīgā vidē. Metodiskie komentāri un mācību materiāli veidoti un sakārtoti atbilstoši Latvijas un pasaules vēstures mācību priekšmeta programmas parauga 8. klases tematiem. |
Ir ievietots vietnē: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2024/08/LVA-vesture-8-klase.pdf |
8. klase |
Sports un veselība 8. klasei. |
Metodiskā atbalsta materiāls veidots kā praktisks atbalsts sporta skolotājiem un izglītības metodiķiem, ieviešot grozījumus Izglītības likumā un Vispārējās izglītības likumā 2022. gada 7. jūnijā, kuros paredzēts, ka no 2023. gada 1. septembra izglītības process tikai valsts valodā tiks īstenots pirmsskolas izglītībā un pamatizglītības pakāpē 1., 4. un 7. klasē, no 2024. gada 1. septembra mācības tikai valsts valodā uzsāks 2., 5. un 8. klašu skolēni, bet no 2025. gada 1. septembra pievienosies arī 3., 6. un 9. klases. Materiāls paredzēts, lai palīdzētu skolēniem mazināt mācību priekšmeta apguves problēmas lingvistiski neviendabīgā vidē, vienlaikus stiprinot skolēna latviešu valodas un runas attīstību. Tas izstrādāts, balstoties uz mācību priekšmeta programmas paraugu “Sports un veselība 7.–9. klasei”, aptverot skolēnam sasniedzamos rezultātus konceptuāli nozīmīgu jēdzienu, izpratnes veidošanai un prasmju apguvei. |
Ir ievietots vietnē: https://mape.gov.lv/catalog/materials/5C9511D6-8B3C-4DC3-8A12-9404AAAE5D61/view |
Vidusskola |
M. Bušmanis, I. Mudele. Kritisko domāšanu attīstoši teksti un uzdevumi literatūrā.
|
Materiāls sniedz iespēju iepazīt dažādus tekstus, ietverti daudzveidīgi uzdevumi, kurus iespējams veikt skolēnam pašam vai lūgt skolotāja palīdzību. Apkopojot tekstus, domāts arī par jauniešiem, kuri dzīvo ārpus Latvijas, bet uztur saikni ar latvisko kultūrtelpu. Teksti būs noderīgi arī tiem, kuriem latviešu valoda nav dzimtā valoda.
|
Skolēna grāmata pieejama: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2020/10/KritiskaDomasana-skoleniem-1.pdf Skolotāja grāmata pieejama: https://maciunmacies.valoda.lv/wp-content/uploads/2020/10/KritiskaDomasana-skolotajiem.pdf |
Publicēts: 04.09.2023.
Atjaunināts: 12.12.2024.
Atjaunināts: 12.12.2024.