Eiropas Profesionālās izglītības attīstības centrs (CEDEFOP) 22.oktobrī organizē vebināru par individuālajiem mācību kontiem. Pasākuma apraksts no CEDEFOP tīmekļvietnes:
Šajā pasākumā tiks prezentētas jaunas atziņas no CEDEFOP pētījuma par individuālajiem mācību kontiem (IMK) un apspriesta ILA turpmākā loma pieaugušo izglītības finansēšanā, vienlaikus reaģējot uz Eiropas Savienības (ES) mērķi katru gadu palielināt apmācībās iesaistīto pieaugušo skaitu. Daudzas ieinteresētās personas, tostarp pētnieki, praktiķi un valsts puses pārstāvji, dalīsies savos viedokļos par IMK.
Kvalificēts darbaspēks ir zaļās un digitālās ekonomikas dzinējspēks, ko nodrošina novatoriskas idejas un produkti, kā arī tehnoloģiju attīstība. Darba tirgiem attīstoties, cilvēkiem ir jāiet kopsolī, uzlabojot savas prasmes. Jaunas un labākas prasmes paver vairāk iespēju un sniedz cilvēkiem iespēju aktīvi piedalīties pāreju pārvaldībā darba tirgū un pilnībā piedalīties sabiedrībā. Turklāt pieaugušo kvalifikācijas paaugstināšana un pārkvalifikācija var būt spēcīgs instruments, lai veicinātu sociālo taisnīgumu un iekļaušanu taisnīgai pārejai.
Individuālie mācību konti ir vispāratzīts politikas instruments, kurš sniedz pieaugušajiem finansiālu atbalstu, lai palīdzētu viņiem piekļūt mācību iespējām un palielinātu indivīdu motivāciju meklēt apmācību iespējas. 2022. gadā Eiropas Savienība (ES) ieteica dalībvalstīm apsvērt iespēju izveidot individuālus mācību kontus kā iespējamu līdzekli, kas ļautu personām piedalīties ar darba tirgu saistītās apmācībās. Veidojot IMK, ES iesaka ieviest “atbalstošu sistēmu” (tostarp karjeras konsultācijas, apstiprināšana, valsts reģistrs par iespējām, par kurām var saņemt finansējumu no IMK, un mācību atvaļinājumu), lai veicinātu efektīvu IMK ieviešanu.
Reaģējot uz ES līmeņa politikas iniciatīvām par IMK, Cedefop uzsāka īstenot pētījumu, lai izpētītu IMK ieviešanas potenciālu atsevišķās ES dalībvalstīs un sniegtu atbalstu ieinteresētajām personām IMK izstrādē un īstenošanā. Pētījuma ietvaros ir izveidota analītiskā sistēma, kurā ir noteiktas IMK galvenās funkcijas, pamatojoties uz Padomes ieteikumu kā galveno atsauci. Izmantojot šo sistēmu, piecās izvēlētajās ES valstīs — Vācijā, Igaunijā, Īrijā, Nīderlandē un Austrijā — tika veikta padziļināta gadījumu izpēte, kas piedāvāja labāku izpratni par pašreizējo IMK pasākumu stiprajām pusēm un izaicinājumiem. Pamatojoties uz šo analīzi, pētījumā formulēti katrai valstij raksturīgi scenāriji, kā arī vispārīgas politikas vadlīnijas IMK īstenošanai.
Vairāk informācijas par pasākumu un reģistrēšanās ir pieejama šeit: