1) OECD Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programma PISA 2015 un PISA 2018
Sagatavots un sniegts ziņojums “Skolēnu labklājība Latvijā starptautiskā salīdzinājumā – OECD PISA 2015 jaunākie rezultāti un secinājumi” IZM seminārā sakarā ar šo OECD jaunāko rezultātu paziņošanu pasaulē.
Noorganizēts zinātniski metodiskais seminārs “OECD PISA datu bāzes, resursi, datu apstrādes un analīzes iespējas un metodika” augstskolu pētniekiem ar mērķi dot tiem vairāk iespēju izmantot OECD PISA datus savā pētniecības darbā.
Turpinās PISA 2018 izmēģinājuma pētījuma datu savākšana – testēšana Latvijas skolās.
2) Starptautiskais mācību vides pētījums TALIS 2018
Šobrīd notiek darbs pie TALIS 2018 izmēģinājuma pētījuma sagatavošana - pilotpētījuma dati no Latvijas respondentiem savākti, pārbaudīti un nodoti Starptautiskajam pētījumu centram tālākai apstrādei. Latvijas pilotpētījuma dati tiek analizēti, lai iegūtu pamatpētījumam nepieciešamo informāciju.
3) Starptautiskais lasītprasmes novērtēšanas pētījums PIRLS 2016
Pārbaudīta informācija par Latviju, kas tiks ietverta starptautiskajā ziņojumā par pētījuma rezultātiem.
Organizēta un sekmīgi noslēgusies PIRLS 2016 nacionālo pētījuma vadītāju sanāksme Rīgā. Notikums atspoguļots Latvijas Universitātes mājas lapā https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:rfkjTHqdCecJ:https://www.lu.lv/zinas/t/47166/+&cd=2&hl=lv&ct=clnk&gl=lv un Starptautiskā pētījumu centra mājas lapā https://timssandpirls.bc.edu/latest-news/latvia-pirls-meeting.html.
Latvijas Universitātes Izglītības pētniecības institūta pētnieki snieguši intervijas par Latvijas dalību TIMSS un PIRLS pētījumos https://timssandpirls.bc.edu/latest-news/spotlight-latvia-pirls.html.
4) Zinātņu doktoru karjeru apsekojums OECD SCDH
OECD SCDH apsekojums ļauj iegūt apkopotu un starptautiski salīdzināmu informāciju par zinātņu doktoriem Latvijā (vecumā līdz 69 gadiem), kas doktora grādu ieguvuši Latvijā vai ārpus tās. Apsekojumā tiek apkopota informācija par zinātņu doktoru izglītību, ekonomisko aktivitāti, ienākumiem u.c. Iegūtie dati paredzēti gan izglītības politikas veidotājiem, lai ierobežoto budžeta līdzekļu apstākļos varētu veikt nepieciešamās reformas augstākajā izglītībā, kuru galvenais mērķis ir Latvijas tautsaimniecības stiprināšana un izglītības konkurētspēja starptautiskā līmenī. Tāpat šie dati ir būtisks līdzeklis citiem ar augstākās izglītības kvalitāti saistītiem pētījumiem, no kuriem šobrīd aktuālākais ir pētījums par Latvijas augstskolu pārvaldību un finansēšanu.
Apsekojuma ietvaros tika veikta aptauja, kuru veica Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) projekta sadarbības partneris – Centrālā statistikas pārvalde (CSP). No Latvijas zinātņu doktoru kopuma (3947 zinātņu doktori vecumā līdz 69 gadiem) tika atlasītas 1500 jeb 38% personas vecumā līdz 69 gadiem, kuras ir ieguvušas doktora grādu vai nu Latvijā, vai ārpus tās. Uz aptaujas anketas jautājumiem atbildēja 1221 jeb 81,4% respondentu. Informācija tika iegūta telefoninterviju (CATI) un klātienes interviju (CAPI) veidā, kā arī respondentiem bija iespēja aizpildīt apsekojuma veidlapu internetā (CAWI). Lauka darbi saskaņā ar apsekojuma ieviešanas plānu tika uzsākti 2016. gada septembrī.
Apsekojuma ieviešanas gaitā veikta apsekojuma veidlapas dizaina sagatavošana, tulkošana (angļu – latviešu, latviešu – krievu), interneta aptaujas metodoloģisko materiālu tulkošana, izstrādāta intervētāja rokasgrāmata lauka darbu veikšanai, sagatavots datu ievada kontroles apraksts un datu ievades programma, vēstules respondentiem par apsekojuma uzsākšanu un tā mērķiem, kā arī informācija masu medijiem, nodrošināta plaša aptauju veikšana tiešo interviju veidā un izmantojot telefonintervijas, veikta datu kvalitātes pārbaude. Rezultātā sagatavota Zinātņu doktoru tālākās karjeras apsekojuma datu bāze.
2017.gada pavasarī IZM notika darbs pie apsekojuma gaitā iegūto datu analīzes. Apsekojuma rezultāti tika prezentēti Pasaules bankas kārtējās vizītes Latvijā ietvaros. Prezentācija un infografika ar galvenajiem datiem ir pieejama IZM mājaslapā: