Izglītības un zinātnes ministrija ir daļa no Latvijas valdības. Tā ir viena no 14 ministrijām.
Izglītības un zinātnes ministrija atbild par 6 nozarēm.
Nozares ir:
- izglītība,
- zinātne,
- sports,
- kosmoss,
- jaunatne,
- valsts valoda.
Ministriju vada izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša.
Darbinieku misija:
- Ministrijas darbinieki grib būt mērķtiecīgi, radoši un drosmīgi.
- Viņi grib radīt iespēju ikvienam iegūt labas zināšanas visa mūža garumā.
Darbinieku vīzija:
- Būt labākajiem savā darbā.
- Atbalstīt visus Latvijas iedzīvotājus.
Mūsu galvenā vērtība ir cilvēks.
Ministrijai ir padotības iestādes. Katra atbild par konkrētu nozari. Tās ir:
- Valsts izglītības satura centrs;
- Izglītības kvalitātes valsts dienests;
- Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra;
- Latvijas Zinātnes padome;
- Latviešu valodas aģentūra;
- Valsts izglītības attīstības aģentūra;
- Latvijas Sporta muzejs.
Ministrijai ir savs nolikums. Nolikumā uzrakstīts, kas ministrijai jādara.
Tie ir noteikumi, kurus apstiprina Ministru kabinets.